Összes oldalmegjelenítés

2014. augusztus 17., vasárnap

Bárány osso bucco sajtos-spenóttal töltött raviolival

Szülinapomra evvel leptem meg magam és a családomat. Nem nagyon nagy macera, mégis különleges ebéd. Mondjuk nem a piacon vettem a húst, hanem a Lidlben az Új-Zélandi szeletelt báránycombot. Kísérteties emlékek támadtak fel bennem, mert valaha így készítettem kenguru steaket is, ami messze elmaradt az elvárásaimtól, de ez a választás igazi siker volt.





Hozzávalók: 3 fő részére
Az osso buccohoz:

  • fejenként 35 dkg csontos báránycomb szelet
  • 1 nagy fel vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 2 szál szárzeller
  • 2 közepes sárgarépa
  • 3-4 ek olívaolaj
  • Maldon só
  • frissen őrölt bors
  • 5 dkg liszt 
  • 2,5 dl zöldségalaplé
  • 3 dl rozé
  • 2 szál rozmaring
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 2 ek sűrített paradicsom


A raviolihoz:
A tésztához:

  • 2 tojás
  • 20 dkg durumliszt
  • 1 csipet sáfrány
  • 1 csipet füstölt paprika
  • 1 csipet só
  • 1 tk olívaolaj


A töltelékhez:

  • 1 ek olívaolaj
  • 20 dkg darabos mirelit spenót
  • 1 kk só
  • frissen őrölt bors
  • 2 gerezd fokhagyma



  • 20 dkg cottage chees


a főzéshez:

  • 4 liter víz
  • 1 púpozott ek só
  • 2 ek vaj


Elkészítése:

A bárányszeleteket kivettem a hűtőből és a pulton hagytam, hogy szoba hőmérsékletűre melegedjenek. Csak ekkor megsóztam, borsoztam őket és beleforgattam lisztbe. Felforrósított olajon mindkét oldalukat 3-3 percig elősütöttem, majd tányérra szedtem. A lábast kitöröltem konyhai törlővel és 2 kanálnyi olajon megdinszteltem a felkockázott hagymát. Míg pirult, ugyanakkora kockákra felvágtam a sárgarépát, szárzellert és a fokhagymát, amit a megpirult hagymához adtam és tovább pároltam néhány percig. Rászedtem a hússzeleteket úgy, hogy zöldség minden rétegben legyen, rádobtam a két szál rozmaringot és felöntöttem a rozéval. Addig forraltam, míg az alkoholtartalma elpárolgott, majd az alaplét is hozzáadtam, lefedtem az edényt és a 150 fokos sütőbe tettem, ahol még fél órát sütöttem így. Aztán a tetejét levettem, ráreszeltem a citromhéjat és hozzákevertem a sűrített paradicsomot és további negyed órát sütöttem fedő nélkül. Így jól besűrűsödött a ragu. 

Mielőtt neki álltam volna a hús készítésének, robotgépben a tészta hozzávalóit összegyúrtam és folpackba csomagolva a hűtőbe tettem a tésztát pihenni. 
Miután a húst a sütőre bíztam, nekiláttam a tészta töltelékének elkészítéséhez. A spenótot egy kanál olajon elkezdtem nagy lángon pirítani, közben sóztam,borsoztam, ráreszeltem két kisebb gerezd fokhagymát és addig sütöttem, míg a víztartalma elpárolgott. Hagytam kihűlni, majd összekevertem a cottage chees-zel.
A pihentetett tésztát kinyújtottam, 9 cm átmérőjű köröket szabtam ki belőle, megtöltöttem a spenótos sajttal, a széleit vízzel megkenve összetapasztottam. Vizet forraltam, megsóztam és hatosával megfőztem a raviolikat 3 perc alatt. A kész tésztát olvasztott vajas serpenyőben forgattam meg.
Igazán megérte a fáradozást, mert osztatlan sikert arattam vele.

Nincsenek megjegyzések: