Összes oldalmegjelenítés

2014. szeptember 14., vasárnap

Szilvás pite

Az apropó, amiből a süti kerekedett, nem túl kellemes számomra, mert el kell hagynom  nagyon szeretett munkahelyemet, de tudtam, hogy ez bekövetkezik. Kedves kollégáim a következő meglepetéssel "búcsúztak" el tőlem (nem is búcsú, csak néhány emeletet csusszanok lejjebb).



Máris nem volt olyan könnyes a búcsú. Madarat lehetett velem fogatni. Mondhatom, hogy mindent szeretek, amit a konyhában csinál. Jók a receptjei, elkötelezett, precíz, fegyelmezett és ezt a környezetétől is megköveteli, de mégis vidám, jókedvű, laza fickó. 
Első próbám az ő pitetésztája volt, amin azonnal változtattam egy kicsit, de hát ilyen vagyok én.




A másik apropó pedig az volt, hogy vettem a piacon nem kis mennyiségű gyönyörű szilvát, ami elég savanykás volt még, nem hagyták teljesen megérni. Ide viszont tökéletesen megfelelt. 

Hozzávalók: 28 cm-es piteformához
A tésztához:

  • 200 g tönköly fehérliszt
  • 100 g őrölt dió
  • 50 g kristálycukor
  • 1 nagy csipet só
  • 20 g parmezán sajt frissen reszelve
  • 100 g hideg vaj kockázva 
  • 1 közepes tojás felverve
  • 1 tk citruspor

A krémhez:

  • 2,5 dl joghurt
  • 0,5 csomag főzés nélküli vanília ízű pudingpor
  • 1 közepes tojás felverve

Tetejére:

  • 500 g szilva kimagozva, cikkekre vágva
  • 1 tk őrölt fahéj
  • 2 ek házi vaníliás porcukor


Elkészítése:

Nem nagyon szoktam cifrázni, ha tehetem, minél egyszerűbben készítek el mindent. A diót elég finomra ledaráltam. A parmezánt késes aprítóban összedaraboltam, hozzáadtam a tojást és a vajkockákat és egyneművé kevertem. A masszát gyors mozdulatokkal kézzel összegyúrtam a többi hozzávalóval és folpackba csomagolva a hűtőbe tettem pihenni fél órára. Közben a szilvát megmostam, szárazra töröltem, kimagoztam és cikkekre vágtam. Megszórtam fahéjjal és egy kis házilag készített vaníliás cukorral.
A krém készítése két perc volt. A joghurtot a pudingporral és a tojással krémesre kevertem.
A tésztát a hűtőből kivéve lisztezett munkafelületen kinyújtottam akkorára, hogy a sütőforma oldalát is befedje, sőt egy kicsit túl is nyúlt rajta. A sütőt előmelegítettem 170 fokra hőlégkeverésen és így elősütöttem a tésztát 15 percig. Mikor kezdett egy kis színt kapni, kivettem a sütőből, belekanalaztam a krémet és a tetejére fektettem a szilvagerezdeket. Visszatolva a sütőbe még kb. 20 percig sütöttem.
Mikor kivettem, kiemeltem a sütőformából és úgy hagytam 5-10 percet hűlni, aztán nekiestünk. Nem is szóltunk, míg ettük. Szerénytelenül elmondhatom, nagyon ízletes volt.

Nincsenek megjegyzések: