Összes oldalmegjelenítés

2014. augusztus 7., csütörtök

Vöröslencsés csicseriborsó curry

Imádjuk az indiai ételeket. Sokszor ebédeltünk indiai étteremben, ahol fiam számtalanszor választotta ezt az ételt. A Lidlben szerebcsére ibériai hét volt, így újra hozzájuthattam jó áron a finom portugál csicseriborsó konzervemhez. Jól feltankoltam, mert tapasztalataim szerint ez a legízletesebb nálunk kapható konzerv. Pillanatok alatt elkészült belőle az étel.


Hozzávalók:

  • 10-12 dkg vöröslencse
  • 2 ek olaj
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 diónyi gyömbér
  • bors
  • 1 tk őrölt korianderma
  • 1 tk őrölt római kömény
  • 1 tk kurkuma
  • 1 tk currypor
  • 80 dkg csicseriborsó konzerv
  • 20 dkg hámozott paradicsomkonzerv
  • 2 dl zöldség alaplé
  • 4 dl kókusztej


Elkészítése:

A fűszereket szárazon megpirítottam, míg el nem kezdtek illatozni, ekkor hozzáadtam az olajat, majd a hagymát, amit megpirítottam. Ekkor belereszeltem a gyömbért és a fokhagymát és kicsit azt is pirítottam. Hozzáadtam a vöröslencsét és felengedtem annyi zöldség alaplével, ami ellepte, majd lefedve 10 percig főztem. Ennyi idő alatt meg is puhult. Összetörtem botmixerrel, de csak annyira, hogy kisebb darabos legyen , nem pedig pürésre. Lecsepegtettem a csicseriborsót és az is hozzátettem. Beletettem a paradicsomot, amit nagyjából összenyomkodta és a kókusztejet is és így főztem még 8-10 percet. Ez idő alatt főzelék állagúra besűrűsödött. Tálalásnál, aki szereti, szórjon rá friss korianderzöldet.

Nincsenek megjegyzések: