Összes oldalmegjelenítés

2014. augusztus 7., csütörtök

Illatos omlós csirke

Mint minden nap ma is a rohanással telt, így viszonylag hamar elkészíthető ebédet választottam, amit a család is szívesen megeszik. Így esett a választásom erre a kínai kajára. Mikor a fiam kicsi volt és valahova siettünk, akkor útközben mindig ilyet kért, amit aztán a kocsiban utazás közben gyorsan befalt. Pedig az sokkal gyengébb eresztés volt.



Hozzávalók:
A húshoz:
Pácolni:

  • 1 dl kókusztej
  • 1 kk fokhagyma granulátum
  • 1 kk só



  • 60 dkg csirkemell filé



  • 3 tojás fehérje
  • 5 ek étkezési keményítő
  • bors
  • 1 kk fokhagyma granulátum /  vagy frissen reszelt fokhagyma



  • 4-5 dl olaj a sütéshez


A mártáshoz:

  • 2 dl ketchup
  • 0, dl balzsamecet
  • 2 ek méz
  • 2 ek édes chiliszósz
  • 3 ek  szójaszósz
  • 2 ek worchestershire szósz
  • 1 kk gyömbér
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • 1 szál újhagyma
  • egy csipet só


Elkészítése:

A csirkemellet 1-2 harapásnyi falatokra szeleteltem. Csak azért pácoltam a fokhagymás kókusztejbe, mert volt bontva kókusztejem és így sokkal lágyabb lett a hús állaga és íze is.  Ebben állt, puhult a hús kb. egy órát.
A tojásfehérjében simára elkevertem a keményítőt, sóztam, borsoztam. A kókusztejtől lecsepegtettem a húst és megmártottam a keményítős tojásfehérjében, majd a felforrósított olajban mindkét oldalát 2-2 perc alatt aranyszínűre sütöttem.
Közben bőven volt időm arra, hogy összekeverjem a mártás hozzávalóit, amibe belereszeltem a gyömbért, fokhagymát és az újhagymát kis kockákra vágva.
Igen nagy sikere volt, mert mind elfogyott ebédre.  Máskor ekkora adagot kétszerre eszünk meg, de ma szerencsére csak úgy elillant.

Nincsenek megjegyzések: