Összes oldalmegjelenítés

2014. szeptember 22., hétfő

Körtés frangipanetorta

Ezt a receptet is Gordon Ramsay szakácskönyvéből vettem. Igaz, ő leveles tésztával írta le, de nekem nem volt otthon, ezért pitetésztával sütöttem meg.


Hozzávalók:
A tésztához: egy 26 cm-es piteformához
  • 10 dkg tönköly fehérliszt
  • 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 10 dkg hideg vaj
  • 5 dkg gyümölcscukor
  • 1 tojás
  • 1 tk citruspor 
 
A mandulakrémhez:
  • 75 g szoba -hőmérsékletű vaj
  • 75 g porcukor
  • 75 g mandula
  • 2 ek liszt
  • 1 tojás
  • 1 ek Amaretto

  • 2 nagy  Vilmos körte

A sziruphoz:
  • 50 g demerara nádcukor
  • 50 ml víz
  • 1 rúd fahéj
  • 2 csillagánizs
  • 1 citrom leve

Elkészítése:

A tésztához valókat összemorzsoltam, míg kis gömböcskékké állt össze, majd folpackba csomagolva hűtőbe tettem pihenni. 
A sziruphoz a vizet a cukorral feltettem forralni. Hozzáadtam a fahéjat és a csillagánizst és amikor kezdett sűrűsödni, belecsavartam a citrom levét. Elkevertem és félrehúztam hűlni.


A körtéket megmostam, szárazra töröltem, negyedekre vágtam, magházukat kikanyarítottam, majd felszeleteltem őket. Tálba tettem a szeleteket és meglocsoltam a kihűlt sziruppal.


A mandulát megdaráltam, elkevertem a vajjal, a cukorral, a liszttel és a tojással, végül hozzáadtam az Amarettót.




A tésztát lisztezett felületen, folpack alatt kinyújtottam körré és a fólia segítségével a sütőformába fektettem. Széleit körbevágtam a forma tetejénél.


A tésztát megkentem felvert tojással és rákentem a mandulakrémet és a felszeletelt körteszeleteket körberaktam rajta. Végül rálocsoltam a maradék szirupot.



170 fokra előmelegített sütőben alul-felül sütésen 45 percig sütöttem. Ő ugyan 190 fokot írt, de úgy nagyon barnult a tészta széle és inkább kisebb hőfokon sütöttem, tekintettel arra, hogy más tésztából készült.




 A sütemény messze beváltotta hozzá fűzött reményeimet.

Nincsenek megjegyzések: