Összes oldalmegjelenítés

2014. november 23., vasárnap

Lepénykenyerek

A gyorsan összerakott zöldségmártogatóst valamivel mártogatni is kellet, ezért bedagasztottam kétféle kenyértésztát is.


Hozzávalók:

Csicseriborsós rozsos lepénykék:  











  • 15 dkg öregtészta
  • 25 dkg BL 80 kenyérliszt
  • 10 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 2 dl kézmeleg víz
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 1 tk só
  • 4 ek olívaolaj
  • 1 tk őrölt római kömény
  • 2 tk őrölt koriandermag
  • 1 csipet chilipehely
  • pár tekerés bors
  • 8 dkg főtt csicseriborsó


Olívabogyós-rozmaringos lepénykék:













  • 15 dkg öregtészta
  • 30 dkg BL 80 kenyérliszt
  • 2 dl kézmeleg víz
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 1 tk só
  • 1 ek zsenge rozmaringlevél
  • 6 ek olívaolaj
  • 5 dkg fekete olajbogyó feldarabolva


Elkészítése:

Mindkét esetben a csicseriborsó illetve az olajbogyó kivételével dagasztógépbe dobáltam mindent és csak összeforgattam, végül pedig a belevaló zöldséget belegyúrtam a tésztába. Folpackba csomagoltam, kelesztőtálba tettem és becsaptam a kamrába, hogy ne legyen melegen, ne igyekezzen megkelni. Mégis, mikor egy óra múlva ránéztem, már sehol sem volta a tál fedele, hanem a tészták ott dagadoztak veszélyesen.
Lisztezett felületen átgyúrtam őket. A csicseriborsóst 12, az olívabogyóst 10 részre osztottam. Kinyújtottam őket kisujjnyi vékony lapokká, majd sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem. Tetejüket megkentem olívaolajjal, az ujjaimmal lyukakat fúrtam bele, mint a focacciába szoktak. Kevés sót is hintettem rá, majd kelesztettem negyed órát őket. 220 fokon, hőlégkeverésen 10-12 perc alatt megsütöttem őket.

Nincsenek megjegyzések: