Összes oldalmegjelenítés

2014. november 23., vasárnap

Zöldség mártogatósok

Néhány maradék zöldséget szedtem össze a hűtőmből, abból ütöttem össze ezeket a krémeket.
Avval kezdtem, hogy céklát, zellert és kápia paprikát tettem a sütőbe 200 fokon hőlégkeverésen.
A paprika hamarabb, a cékla és a zeller kb. fél órát sültek. Hagytam öket kihűlni, lehúztam a héjukat és onnan felgyorsultak az események. Maximum fél óra alatt összeraktam négy krémet.


Hozzávalók:

1./ Guacamole - avokádókrém:

  • 1 nagy avokádó
  • 1 szál újhagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 csipet chilipehely és még egy kicsi a díszítéséhez
  • 1/2 lime leve
  • egy csokor koriander (ennek híján, vagy aki nem szereti petrezselyemzöld)
  • 2 ek tejföl
  • bors
Elkészítése: aprítóban pépesítjük, de nem baj, ha kicsit darabos marad.


2./ Csicseriborsókrém:

  • 30 dkg főtt csicseriborsó
  • 5 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 1 szál újhagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 nagy sült kápia paprika meghámozva, magjai eltávolítva
  • 1 tk mustár
  • 1/2 citrom leve és reszelt héja
  • bors
  • 1 kk füstölt pirospaprika + 1 csipet a díszítéséhez
  • 1 csokor petrezselyemzöld


Elkészítése: aprítóban összedaráljuk

3./ Grúz céklakrém:

  • 25 dkg sült cékla
  • 5 dkg dió 
  • 1/2 gerezd fokagyma
  • 1-2 ek balzsamecet
  • 1 ág rozmaring levelei
  • bors
  • 1/2 gránátalma magjai


Elkészítése: a gránátalmamagok kivételével aprítóban összemixeljük, majd belekeverjük a magokat is.

4./ Zellerkrém:

  • 25 dkg sült zeller
  • 1 szál újhagyma
  • 2,5 dkg szoba hőmérsékletű vaj
  • 0,5 dl tejszín
  • bors
  • 1 ek fehér balzsamecet

Elkészítése: robotgépben összedaráljuk.

Téli időszakban elképzelni sem tudok egészségesebb és finomabb krémeket.

Nincsenek megjegyzések: