Összes oldalmegjelenítés

2014. november 21., péntek

Szabolcsi töltöttkáposzta cserépfazékban sütve

Egy TV-műsorban láttam elkészíteni. Egy évben, ha egyszer eszem töltött káposztát, - ha megkínálnak. Ilike barátnőm szokott főzni, kínált is már, de még sosem volt hangulatom megkóstolni. - egyebekben pedig csak egyszer készítettem édes káposztából jó sok citrommal és füstölt husikkal megpakolva, jó adag tejföllel.Na az finom volt. Kíváncsi voltam, ez a változat milyen lehet.

Ezt sikerült összehoznom belőle:


Hozzávalók:
  • 2 kg fejes káposzta
  • 60 dkg sertéstarja csont nélkül
  • 1 ek kacsazsír
  • 10 dkg bacon szalonna
  • 1 tk só
  • frissen őrölt bors
  • 1 csipet szárított chili
  • kis csomag petrezselyem
  • 1 fej vöröshagyma
  • 2 nagy gerezd fokhagyma
  • kb. 1 l alaplé
  • 40 dkg hámozott paradicsom
  • 2 nagy paradicsom
  • 2 nagy TV paprika
  • 1 marék rizs

Elkészítése: 

A káposzta torzsáját kivágtam, majd forró, enyhén sós vízben leforráztam (kb. 4-5 percre beledugtam). Leöntöttem a levet, hagytam a káposztát kihűlni. Az ereket kivágtam a levélből, hogy könnyebben lehessen feltekerni, majd hosszában ketté vettem a leveleket, hogy kisebbek legyenek a töltelékek. 
A töltelék úgy készült, hogy a marék rizst egy löttyintés olajon megpirítottam és éppen annyi levet öntöttem rá, hogy ellepje. Forraltam rajta egyet, lefedtem és kikapcsoltam a lángot, hogy a gőzben puhuljon meg, de csak félig.
Az apróra vágott hagymát egy kanál kacsazsíron elkezdtem pirítani, majd jött hozzá az egyik TV paprika apróra felvágva és a fokhagyma.
A húst a baconnel megdaráltam, fűszereztem, hozzáadtam a sült hagymát és paprikát, valamint a felaprított petrezselymet és a félpuha rizst és a fűszereket. Ebből a töltelékből tettem egy-egy púpos teáskanálnyit a káposztalevélre, két oldalát behajtva feltekertem őket és sorba az előzőleg vízbe beáztatott cserépfazékba sorakoztattam. Mikor mindegyik benne volt, a tetejére szeleteltem az egész paradicsomokat és a másik TV paprikát. Ráborítottam a paradicsomkonzervet. Felöntöttem alaplével, hogy éppen ellepje és a 160 fokos sütőbe tettem hőlégkeverésen. Így sütögettem nagyjából két órán keresztül. 



A végeredmény igen ízletes volt. Nem egy ördöngösség elkészíteni. Mivel kb. a fele káposzta megmaradt, azt lereszeltem és egy kis kacsazsíron sóval, borssal megdinszteltem. Most ott figyel a hűtőben és várja, hogy lángosba vagy pogácsába kerül.

Nincsenek megjegyzések: