Összes oldalmegjelenítés

2014. november 11., kedd

Meggyes túrótorta

Nincs mit szépíteni, megláttam, megkívántam, megsütöttem. A minap szomszédom nálam sütött tortát, mert sajnálatos módon az ő sütője nem szuperált. Amikor beléptem a lakásba,- mert én közben levelet kapirgáltam a kertben, - olyan fantasztikus illat csapta meg az orromat, hogy nem is tudom leírni, és persze a látvány sem maradt el az elvártaktól kíváncsi szemeim elől.
Nekem sem kellett több, hiába volt ott az ebédfőzés ideje, közbe beszorítottam ezt a tortát is.


 A receptről fogalmam sem volt, de rögtönöztem.

Hozzávalók:
Tésztához:

  • 20 dkg extra finomliszt
  • 10 dkg vaj
  • 5 dkg nyírfacukor
  • 1 ek tejfül
  • 1 tojás sárgája
  • 1 kk citruspor 


Túrótöltelék:

  • 500 g krémtúró
  • 3 tojás + egy fehérje (a maradék)
  • 5 dkg nyirfacukor
  • 3 cs. vaníliás cukor 
  • 1 csipet só
  • 1 citrom reszelt héja + 1 fél leve


Tetejére:

  • 1 720 g -os magozott meggybefőtt lecsepegtetve
  • 1 csapott tk fahéj
  • 2 ek nádcukor


Elkészítése:

A tésztához valókat robotgépben összegyúrtam és azonnal ki is nyújtottam egy 30 cm-es körré, pont a akkorára, hogy a 25 cm-es piteformát és a széleit is takarja. Így tettem a hűtőbe pihenni.
A tojásokat szétválasztottam. Fehérjéjüket egy csipet sóval kemény habbá vertem. A túrót, a cukort , a vaníliás cukrot, a citrom héjat és levet, valamint a tojások sárgáját robotgéppel összekevertem, majd beleforgattam a tojáshabot. A pihentetett tésztára öntöttem a tölteléket. Tetején elterítettem a lecsöpögtetett meggyszemeket. Tetejükre fahéjat szitáltam és némi nádcukorral is megszórtam. A 190 fokra előmelegített sütőbe tettem alul-felül sütésen és kb 40-45 perc alatt készre sütöttem.
Sikeremet mi sem bizonyította jobban, minthogy estére elfogyott a torta.



Nincsenek megjegyzések: