Összes oldalmegjelenítés

2014. november 20., csütörtök

Töltött fehér padlizsán sült sajtos tésztával

Jellemző rám. Elmegyek vásárolni egy dolgot és veszek mellé sok mást is. Most elmentem lila burgonyát venni és vettem mellé gyönyörű friss fehér padlizsánt. Persze előtte kifaggattam a termelőt, hogy milyennek tartja. Elmondta, hogy jobban egyben marad sütés közben a padlizsán, mint lila társa. Tesztelnem kellett. Köretnek egy tartalmas sajtos sült tésztát készítettem, amit reggeli kávézásom közben láttam a TV-ben. Hasonlót készítettem már, mikor ezt megsütöttem.




Hozzávalók: 4 személyre
A töltött padlizsánhoz:

  • 2 közepes fehér padlizsán
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 bőrös csirkecomb kifilézve
  • 1 kis fej lilahagyma / vagy amit szeretsz
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 10 dkg barna csiperke
  • 10 dkg zöld hüvelyű bab
  • bors
  • csipet chilipehely
  • friss kakukkfű
  • 1 tojás
  • 5 dkg reszelt sajt


A sajtos tésztához:

  • 30 dkg penne
  • víz a főzéshez

A sűrű besamel mártáshoz:

  • 8 dkg vaj
  • 8 dkg liszt
  • 4 dl tej
  • csipet só
  • bors
  • frissen reszelt szerecsendió vérmérséklet szerint (nálam elég sok)



  • 15 dkg mascarpone
  • 10 dkg frissen reszelt parmezán
  • 1 csipet füstölt paprika


Elkészítése:


A padlizsánokat megmostam, szárazra töröltem, száruk végét levágtam, ketté vágtam hosszában. A belsejét kanállal kikapartam, hogy csak kb. fél cm hús maradjon  a héjon. A padlizsán belsejét felkockáztam nagyjából 1x1 cm-es kockákra. A csirkecombot kifiléztem és a bőrét rajtahagyva ledaráltam. A gombát is felkockáztam a padlizsánhús méretére. A zöldbabot 3 cm-es darabokra vágtam. A lilahagymát csak félfőre vágtam. A fokhagymát felszeleteltem.
Egy serpenyőben egy kanál olívaolajat hevítettem, azon megpirítottam a lilahagymát, majd hozzáadtam a húst. Megsóztam, borsoztam és kevergetve pirítottam, míg a hús nem kezdett barnulni. Ekkor hozzáadtam a felaprított zöldségeket és tovább pirítottam. A padlizsán szépen megtartotta a formáját. Megszórtam friss kakukkfűvel és még kb. 5 percig sütöttem őket, majd félretettem hűlni. Mikor már csak langyos volt, belekevertem egy nyers tojást és a félbevágott padlizsán csónakokba töltöttem. Fóliával letakarva a 180 fokos sütőbe tettem puhulni kb. 20 percre. Ezután levettem a fóliát és némi reszelt sajttal megszórva még 10 perc alatt pirosra sütöttem.
Közben párhuzamosan kifőztem sós vízben a tésztát, lecsepegtettem.
Egy lábasban felhevítettem a vajat, beleszórtam a lisztet és pirítottam, míg kifehéredett a liszt, sóztam, borsoztam. Lassan adagolva hozzá a tejet folyamatosan habverővel keverve besűrítettem a mártást. Hozzákevertem a mascarponét, a lereszelt parmezánt, reszeltem hozzá szerecsendiót és végül beleforgattam a tésztát, majd az egészet átborítottam egy kivajazott tepsibe. Tetejére szórtam egy leheletnyi füstölt paprikát, reszeltem egy kis extra adag parmezánt és a padlizsán mellé ültettem a sütőbe. 20 perc alatt pirosra sütöttem.
Nem diétás étel, az biztos, de ha a húst kihagyjuk (és ezt nyugodtan megtehetjük), kiváló lakto-vegetáriánus fogás lehet.

Nincsenek megjegyzések: