Összes oldalmegjelenítés

2014. november 11., kedd

Prézli nélküli rántotthús citromos sült csicsókával

Egy néhány napos spanyol út után képes voltam 2 kilót magamra rántani úgy, hogy szinte alig ettem. Nagyon elkeserített a dolog, így megpróbáltam némileg kisebb kalóriájú ebédet készíteni a hazatérés örömére. A teljesség igénye nélkül ideidézem a Wikipedia ide tartozó bejegyzését, mely a csicsóka beltartalmi értékéről szól:

A csicsókagumónak a burgonyánál 5-6-szor nagyobb rosttartalma gátolja az egyéb szénhidrátok és hízlaló tápanyagok felszívódását, fokozza laktató hatását, és meggátolja a székrekedés kialakulását. Kedvező biológiai adottságait pedig fokozza a kálium, kalcium, magnézium, foszfor és cink ásványianyag-tartalma, a béta-karotin-, B1–, B2-vitamin, niacin-, és C-vitamin-tartalma. Életfontosságú aminosavként: lizin, arginin, hisztidin, cisztin, triptofán, aszparagin található benne. Növényspecifikus anyagai: kolin, betain, szaponin, quercimeritrin. Gumói főleg inulint tartalmaznak, keményítőt csak csekély mennyiségben.
Ezen felbuzdulva, na és mert szép, friss csicsókát sikerült vásárolnom, elkészítettem ezt a citromos köretet. Szenzációsan finom volt. Ha tehettem volna, az egészet felfalom a családom elől.A prézli nélküli rántott hús azért nem volt diétás, hiszen prézli helyett sajtot használtam, de legalább ízletes volt.



Hozzávalók:3 személy részére (jó étvágyúak)
Húshoz:
50 dkg csirkemell filé
2 tojás
5 dkg sajt (ementáli vagy parmezán, vagy ahogyan tetszik)
bors
friss petrezselyem
2-3 ek olaj a sütéshez

Körethez: 
1 kg csicsóka
bors 
egy marék kakukkfű
1 citrom leve és reszelt héja
2.3 ek olívaolaj

Elkészítése:

A csicsókát meghámoztam, kb. 1 cm-es szeletekre vágtam, kevés olívaolajjal meghintettem, sóztam, borsoztam, rácsavartam a citrom levét, héját ráreszeltem. A kakukkfű leveleit a tetejére csipkedtem és fóliával letakarva ment a 200 fokos sütőbe úgy 30 percre. Aztán levettem a fóliát és addig pirítottam, míg szép aranybarna nem  lett a széle.
A csirkemellet felszeleteltem, szintén kb. 1 cm-esre, sóztam, borsoztam. A tojásokat felvertem, elkevertem a reszelt sajttal, kevés borssal, a felaprított petrezselyemmel. Minimális olajat forrósítottam meg a serpenyőben és a sajtos tojásban megforgatott hússzeleteket fedő alatt megsütöttem benne, míg aranybarnák  nem lettek.
Lehet, hogy ezentúl gyakrabban használok csicsókát, mert nagyon ízletesnek találtam.

Nincsenek megjegyzések: