Összes oldalmegjelenítés

2015. február 9., hétfő

Fűszeres-magos bucik

Nekirugaszkodtam a hétvégén péksüteményeket sütni, mert sajnos nincs minden nap időm rá. Ilyenkor kenyeret, édes és sós péksüteményt is készítek, hogy legyen a családnak mit csipegetni. Igyekszem olyan praktikákat bedobni, amivel akár három napig is friss marad a kenyér, zsemle. Ez is így készült.
A hozzávalókat általában a hangulatom, valamint a fiam diktálja. A végeredmény attól függ, ki győz.


Hozzávalók
  • 250 g öregtészta
  • 120 g tang zhong 
  • 100 g főtt burgonya
  • 2 dl a krumpli főzővizéből
  • 1 dl joghurt
  • 200 g BL-80 kenyérliszt
  • 350 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 60 g szoba hőmérsékletű vaj
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 kk só
  • 1 kk chilipehely
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 1 tk bazsalikom
  • 2 tk oregánó
  • 1 kk kakukkfű
  • 2 ek tökmag
  • 2 ek lenmag
  • 1 ek fehér szezámmag
  • 1 ek fekete szezámmag
  • 2 ek tökmag

Elkészítése:

Nem sokat teketóriáztam. Minden alapanyagot szoba hőmérsékleten dagasztógépbe dobáltam, még az élesztőt is csak belemorzsoltam a többi közé és 5-6 perc alatt rugalmas tésztát dagasztottam belőle. Ezt hagytam pihenni 20 percet, majd újra átdagasztottam a géppel és letakarva ott hagytam kelni egy órát, tán még annyit sem. Majd lisztezett munkalapra borítottam a lágy tésztát és finoman átgyúrtam, elosztottam 10 részre, ezekből golyót formáltam, majd oválisra kinyújtottam úgy 8-10 mm vékonyra. Néhány csíkot vágtam bele derelyevágóval, megcsavartam maga körül a tésztát 2-3-szor, majd kötöttem rá egy csomót. Az így kapott bucikat sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem és újabb 20 percig kelesztettem. 200 fokos sütőben 15 perc alatt világosra sütöttem őket. 
Kicsit bonyolultnak hangzik a sok hozzávaló, de én könnyen beszélek, mert mindig tartok 2-3 adag öregtésztát és tang zhongot a hűtőben,- amit mindenkinek csak javasolni tudok,- így könnyen összeüthető egy ilyen finomság.

Nincsenek megjegyzések: