Összes oldalmegjelenítés

2015. február 15., vasárnap

Huevos rancheros

Már másodszorra készítem el ezt az ételt, de úgy érzem, ezt megunni nem lehet. Nem kifejezetten rajongok a spanyol konyháért, de ez egy nagyon jó találmány. Lehet ezt cifrázni, kerülhet bele nagyon sok minden, ami ízlésünknek megfelel. A tojás is tükörtojás szokott lenni, de ma egy fűszeres rántotta került a szendvics tetejére. Tálalhatjuk tortilla lapon, sőt ...



Hozzávalók: 
  • 6 szelet kenyér
  • 2 nagy kaliforniai vagy kápia paprika
  • 2 nagyobb paradicsom
  • 2 nagy fej vöröshagyma
  • 1 ek balzsamecet
  • bors
  • füstölt pirospaprika
  • kakukkfű
  • 12 szelet bacon
  • 4-5 ek olívaolaj
  • 1 gerezd fokhagyma


 








Elkészítése:

A paprikát és a paradicsomot félbe vágtam, meglocsoltam olívaolajjal, sóztam, borsoztam, rászórtam egy kis kis kakukkfüvet. 200 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen legalább 30 percig sütöttem, míg a paprika  héja feketedni kezdett. Kivettem hűlni, majd csíkokra vágtam őket.
A hagymát félfőre szeleteltem és kevés olívaolajon sütöttem, míg barnulni nem kezdett. Ekkor kapott egy evőkanálnyi balzsamecetet és még avval is átforgattam, majd egy tálba félretettem.
A serpenyőbe újabb kanál olívaolajat töltöttem és pirosra, ropogósra sütöttem benne a csíkokra vágott bacont. A szalonnát tálba szedtem, de a megmaradt zsírján lágy tojásrántottát sütöttem egy kis sóval, borssal és füstöltpaprikával ízesítve a tojást. 
A kenyér szeleteket megkentem olívaolajjal és grill alatt megpirítottam őkat, majd rájuk dörzsöltem a fokhagymagerezdet. 
Ezután már csak a halmozás volt hátra. A fokhagymás pirítóst betakartam a balzsamecetes hagymával, a baconnel, rá fektettem a sült paprikát, majd a tojást, végül a sült paradicsomokat. Ebből két szelet egy földművesnek is bőséggel elégséges egy fél napi munkához. 
Képzeljétek, mi ezt vacsorára fogyasztottuk.

Nincsenek megjegyzések: