Összes oldalmegjelenítés

2015. február 18., szerda

Szilvalekváros palacsinta

Megegyeztem a fiammal, hogy ma palacsintát sütök. Általában ezt úgy teszem, hogy irányadó egy alaprecept, de ami éppen eszembe jut, azt belepakolom. Ma sem volt ez másképp. 



Hozzávalók:
A palacsintához: 
(Ez csak hozzávetőlegesen megbecsült mennyiség, mert nem méregettem, hanem borítottam.)

  • 4 nagy tojás
  • 4 csapott ek  cukor
  • 1 nagy csipet só
  • 2 ek szőlőmagolaj
  • 40 dkg tönköly fehér búzaliszt
  • 8 dl tej (nálam laktózmentes)
  • 2 dl apple cider


Töltelék - díszítés:
házi szilvalekvár

  • aszalt szilva
  • dió
  • rozmaring
  • tejszín
  • fahéj
  • áfonya



  • a sütéshez 0,5 dl olaj


Elkészítése:

A tojásokat a cukorral és a sóval és olajjal habverővel alaposan kikevertem, majd elkezdtem adagolni hozzá a lisztet, és mikor sűrűsödött, mindig felengedtem egy kis tejjel. Tapasztalatom szerint akkor jó a tészta, amikor sűrűn  kikeverjük és csak utána hígítjuk a tejjel, esetleg szódával. Nekem persze mindig akkor fogy el az ásványvizem, amikor palacsintát szeretnék sütni. Így kínomban felbontottam egy alma cidert és avval vittem be egy kis buborékot a tésztában. Letakarva hűtőbe tettem egy órára. Ekkorra kialakul a tészta állaga. Ha szükséges, még ekkor hígíthatjuk. Nagyon forró palacsintasütőben mindkét oldalát aranybarnára sütöttem. Végül megtöltöttem szilvalekvárral, a tetejére locsoltam egy kis meggylével elkevert lekvárt /minden maradékot felhasználok - de lehet vörösborral, vagy akár kevés szilvapálinkával elkevert szilvalekvár is. Jut eszembe, egy kis tojásfehérje habbá verve , bele szilvalekvár keverve, ráhalmozva a palacsintára és szakácsfáklyával rásütve./
Kevés tejszínhab,fahéj, dió, rozmaring, áfonya, -  ezek  szerintem mind illenek hozzá.


Nincsenek megjegyzések: