Összes oldalmegjelenítés

2015. március 15., vasárnap

Gombás marha paradicsomszószban

Ma orvosi tanácsra húslevest főztem gyengélkedő kisfiamnak. Gondoltam semmit nem hagyok veszendőbe. A levest marhanyakból készítettem, mert viszonylag hamar finom puhára lehet főzni. Teletettem finom zöldségekkel is, ahogy illik. Előre eltervelt szándékkal két közepes krumplit is belepottyantottam a levesbe, mert ez kellett a körethez.  Így miután megfőtt a leves, már kevéske munkával elkészült a második fogás is.


Hozzávalók:
A körethez:

  • 30 dkg a levesben főtt burgonya
  • 30 dkg nyers burgonya
  • 8 dkg vaj
  • 1 nagy tojás
  • 3 púpozott ek. parmezánsajt
  • 1/2 csomag petrezselyemzöld
  • 1 kk. só
  • 1 kk. bors
  • 1 csipet szerecsendió


A raguhoz:

  • 1 ek olívaolaj
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1 duci gerezd fokhagyma
  • 20 dkg barna csiperke gomba
  • 50 dkg főtt marhanyak
  • 0,5 l passzírozott paradicsom
  • 1 csipet só
  • 1 csipet bors
  • 1 kk. kakukkfű
  • 1 tk. oregánó


Elkészítése:

A levesben főtt burgonyát a vajjal és a tojással , sajttal robotgépben habosra kevertem, fűszereztem. A nyers krumplit meghámoztam, megmostam, szárazra töröltem és nagy lyukú reszelőn lereszeltem, a levet kinyomkodtam belőle és a krumplipürébe kevertem. Egy tepsit kibéleltem sütőpapírral. Egy nagy méretű pogácsaszaggatót használtam a formázáshoz. Azt töltöttem meg a burgonyás keverékkel. 180 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen 20-25 perc alatt aranybarnára sütöttem.

A ragu is gyorsan elkészült. Egy kanál olívaolajon megpirítottam a felkockázott hagymát, majd hozzáadtam az ecsettel megtisztított negyedekre vágott gombát és a fokhagymát, sóztam, borsoztam, megszórtam kakukkfűvel, oregánóval és így pirítottam kb. 3 percig, majd hozzáadtam a főtt, felkockázott marhahúst. Ezt is sütöttem 2-3 percig, majd felöntöttem a passzírozott paradicsommal, amivel már csak összeforraltam a gombás húst és máris tálalhattam. 
Nekem a régi menzai főtt marhahúsos paradicsomszósz jutott az eszembe róla, de fényévekkel ízletesebb lett.

Nincsenek megjegyzések: