Összes oldalmegjelenítés

2015. március 12., csütörtök

Egyszemélyes meggyes csokoládétorták

Kolléganőm nagyon finom csoki mousse-al lepett meg minket a minap. Az ő ötlete volt, hogy milyen jó lenne külön kis egyszemélyes torták készítése. Ő nagyon profi módon süt tortákat. Én kevésbé, de tetszett az ötlet. Vettem kis kerek és négyszögletes sütőformákat nemrégiben, így igazán könnyű dolgom volt.
Összekevertem a tésztát és megsütöttem. Ezt azért kész kekszből és némi vajból is el lehet készíteni, de én meggyes piskótatortát sütöttem hozzá.


Hozzávalók: 12 formához

A tésztához:

  • 20 dkg félfogós liszt
  • 10 dkg gyümölcscukor
  • 4 tojás
  • 0,5 dl szőlőmagolaj (lehet lágy vaj is)
  • 2 ek kakaópor
  • 1 csapott tk. sütőpor



  • 1 üveg meggybefőtt vagy magozott meggy

A mousse-hoz:

  • 30 dkg étcsokoládé
  • 4 dl tejszín
  • 10 dkg vaj
  • 3 ek kakaópor
  • 2 ek gyümölcscukor (akár el is hagyható)
  • 3 tojás
  • 2 lap zselatin

Tetejére:

  • 2 ek kakaópor
  • 5 dkg étcsokoládé
  • meggy

Elkészítése:

Kezdhetjük a mousse-al, mivel annak hűlnie kell a hűtőben. A lapzselatint eltördeltem, hideg vizes tálkába tettem ázni.
Az étcsokoládét a vajjal vízgőz felett felolvasztottam, végül belekevertem az átszitált kakaóport is. Majd egy tálban a tojások sárgáit és a gyümölcscukrot folyamatos keverés mellett besűrítettem. A tejszínből kemény habot vertem, amihez folyamatosan robotgéppel hozzákevertem a csokoládés vajat és a sűrű tojássárgáját és a kicsavart zselatint is. Végül lazításnak felvertem a tojások fehérjét egy csipet sóval kemény habbá és evvel lazítottam a csokihabot. Robotgéppel kevertem össze ezt is, majd a hűtőbe tettem dermedni.
Következett a piskótatészta. Nem csináltam nagy felhajtást. A tésztához valókat egy keverőtálban robotgéppel összekevertem. A formákat belülről kikentem szőlőmagolajjal és mindegyikbe kb. hüvelykujjnyi tésztát töltöttem. Annyi meggyet dobáltam bele, hogy majdnem tele legyen a tészta  piros gyümölcsökkel. 170 fokon hőlégkeverésen kb. 10 perc alatt megsütöttem őket. Mikor langyosra hűltek, kiűztem őket a hideg erkélyre, hogy gyorsabban elkészüljenek. 
A már kihűlt tésztán egyenlően elosztottam a mousse krémet. Elsimítottam a  tetejét és hűtőbe tettem dermedni egy éjszakára. Buzgón imádkoztam, hogy legyen egybe a krém reggelre, mivel meglepetésnek szántam és nem lett volna időm mással pótolni. Imám meghallgatásra talált. Másnap még meghintettem kevés cukrozatlan kakaóporral, reszeltem rá 70 %-os étcsokoládét és a tetejét egy szem meggyel díszítettem. 
Büszkén mondhatom, hogy csak pozitív visszajelzést kaptam és hát magamnak is igen ízlett a végeredmény.

Nincsenek megjegyzések: