Összes oldalmegjelenítés

2015. április 26., vasárnap

Lecsó

Valószínűleg sokan nézzük a "Konyhafőnök" című adást. Láthattuk a minap, hogy a kemény feladat egy lecsó elkészítése volt egy óra alatt. Egy háziasszony ilyenkor harsány kacajra fakad, hogy minek is ehhez egy óra? Családom, és főleg fiam biztatására kipróbáltam, hogy ha pofásabbra szeretném venni a figurát, mennyi időt kell rá áldozzak. Igen csak loholva lettem kész, tekintve, hogy négy adagot készítettem, amit tálalni is kellett. Sajna a tálalás nem az én világom, de erőfeszítéseket tettem rá ilyen-olyan sikerrel. 



Hozzávalók:
Sült paprika krémhez:
  • 2 szelet bacon
  • 2 közepes kápia paprika

Lecsóhoz:
  • 1 kg TV paprika 
  • 1 közepes  kápia paprika
  • 5 közepes paradicsom
  • 13 szelet bacon
  • 2 fej vöröshagyma
  • 1 teáskanál só
  • frissen őrölt bors 
  • 2 teáskanál füstölt pirospaprika
  • 5 db tojás


Elkészítése:

Sült paprika krém:
A kápia paprikát megmossuk, szárazra töröljük és 200 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütjük. A paprika csumáját a magokkal kihúzzuk, a héját lerántjuk.
Két szép vékony, sovány füstölt bacont teflon serpenyőben piros, ropogósra sütünk.
A sült paprikát és a sült szalonnát késes aprítóban krémesre pürésítjük.

Lecsó:
A 13 szelet bacont szépen kisimítva adagonként teflon serpenyőben ropogósra pirítottam, s ebből  8 szeletet szalvétára félretettem leitatni.
A hátramaradt füstölt zsíron pirítani kezdtem a nagyobb, különböző formájúra vágott vöröshagyma darabokat. Tettem mindezt addig, míg barnára karamellizálódik a vágott széle. 2 evőkanálnyit kiszedtem a tálaláshoz díszítésnek. Ekkor visszaadtam hozzá a kockákra felvágott 5 szelet sült bacont.
A paprikákat megmostam, szárazra töröltem, magházát, szárát kivágtam, a hagymához hasonló alakzatúra szeleteltem, a piruló hagymához adtam. Sóztam, borsoztam, fedő nélkül pirítottam.
Amikor már engedett egy keveset a keménységéből, hozzáadtam a feldarabolt kápia paprikát és megszórtam füstölt pirospaprikával.
A paradicsomokat az aljukon megvágtam kereszt alakban. Egy edénybe rakva leforráztam, állni hagytam egy percig a forró vízben, majd lehűtöttem. Héjukat lehúztam, csumájukat kivágtam. Négyfelé vágjuk és kiszedjük a magházukat. Itt csak a paradicsom húsát használjuk a lecsóhoz.
Amikor a paprika elkezdett puhulni, hozzá adtam a nagyobb cikkekre vágott paradicsomhúst is, valamint a fele paprikakrémet és tovább pirítottam kb. 3 percig, hogy ne essenek szét a zöldségek.
Teflon serpenyőben, kizsírozott sütőformában kis lángon darabonként megsütöttem a tojásokat. A formába öntöttem, enyhén sóztam, majd lefedtem egy percre a sütőformát, hogy a tojásfehérje mindenütt átsüljön, de a sárgája folyós maradjon.

Az elkészült lecsóhoz adtam egy alaposan elkevert tojást, és jól belekevertem, hogy ne látszódjon benne, de a tálaláshoz az elkészült ételt összetartsa.

Nem lett a hagyományos lecsó, de talán ezért ízlett még jobban. Családomtól 5-öst kaptam rá. Evés közben vidáman kacarásztunk, hogy melyik zsűri milyen megjegyzéssel bírálná az általam elkészített ételt.



Nincsenek megjegyzések: