Összes oldalmegjelenítés

2015. április 26., vasárnap

Tonkababos - narancsos csokoládé mousse:

Régóta izgat, hogy hány blogban, cikkben olvasom, milyen csodálatos a tonkabab. A visszatartó ereje, hogy kipróbáljam, az ára volt. Aztán, amikor szembe kerültem vele egy üzlet polcán, csak nem tudtam ott hagyni. Nem vesz az ember belőle hetente fél kilót, hát akkor miért ne próbáljam ki? Igenis örülök, hogy megtettem. Valóban semmihez sem hasonlítható összetett íze és illata.




Hozzávalók:
Tészta alap:
  • 5 dkg"Jó reggelt" kakaós keksz
  • 1.5 dkg  vaj

Mousse
  • 1 db tonkabab
  • 12 dkg 70% kakaó tartalmú étcsokoládé
  • 6 dkg vaj
  • 1 dkg porcukor
  • 3 db tojássárgája
  • 4 db tojásfehérje
  • 2 ek  Cointreau
  • 1 csipet só

Kandírozott szirupos naracs:
  • 0.5 dl víz
  • 5 dkg cukor
  • 1 ek  narancshéj julienre vágva

Elkészítése:

Tészta alap:
A kekszet és a hideg vajat késes robotgépben összedaráltam.
Három kerek sütőformát egy sütőpapírral bélelt tepsibe állítottam, s egyenlően elosztottam benne a tésztát,  simára lenyomkodtam
180 fokos sütőben hőlégkeverésen 5 percig sütöttem, majd félretettem hűlni.

Mousse:
A csokoládét egy keverőtálban vízgőz felett megolvasztottam, vigyázva, hogy ne melegítsem túl. Amint elkezdett olvadni, levettem a tűzről és hozzáadtam a hideg, felkockázott vajat, teljesen elkevertem benne.
A tojássárgákat a cukorral, az összetört tonkababbal és a likőrrel világosodásig kevertem robotgéppel, majd belekevertem a hűlő csokoládéba.
A négy tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem
A tojásfehérjék egyharmadát alaposan elkevertem a csokoládés-tojásos masszával, majd a következő harmad fehérjét már óvatosan elegyítettem a csokis masszával, hogy ne törjön össze a hab, de mégis egynemű legyen. Ugyanígy jártam el a fehérje utolsó harmadával.
A kihűlt kekszalapra töltöttem a formát színültig a mousse - szal. Az elkészült édességet a legjobb egy éjszakára a hűtőbe tenni, hogy elérje a kívánt állagot.

Tetejére:
Fél dl vízben 5 dkg cukrot feltettem forrni és hozzáadtam a narancsról vékonyan lehántott héját, melyet julienere vágtam. Addig forraltam, míg teljesen besűrűsödött.
Az elkészült édesség tetejére néhány szál hideg kandírozott narancshéjat tettem némi sziruppal.


Nincsenek megjegyzések: