Összes oldalmegjelenítés

2015. május 24., vasárnap

Narancsos sajttorta

Vettem egy halom mascarponet a Lidlben leárazáskor,- ahogyan azt már szoktam,- és most ott figyeltek a hűtőben és már alig volt hátra két hét a szavatosság lejártáig. Gondoltam egy életem, egy halálom, nekiállok sajttortákat gyártani. Készítettem négy félét is (oda a diétám). 



Elkészítettem ezt a narancsost, aztán készült gránátalmás, majd sütöttem egy olasz sósat, valamint egy sütés nélküli citromosat is.
Betegre ettük magunkat sajttortákkal. Valamennyit szerettem úgy, ahogy voltak. Most rászoktam a kis formákban sütött tortácskákra, mert azt valahogy befejezettebbnek, személyre szólóbbnak érzem.

Hozzávalók: 4 személyre
Kekszalap

  • 9 dkg  győri kakaós keksz
  • 4 dkg vaj

Krém:

  • 25 dkg mascarpone
  • 2 ek narancslikőr
  • 2 egész tojás
  • 1 tojássárgája
  • 6 dkg gyümölcscukor
  • 1 tk vanília kivonat
  • 1 csipet só

Díszítés:

  • 1 narancs héja julienne-re vágva 
  • 2 ek cukor
  • 2 ek víz

Elkészítése:

A kekszet a vajjal késes aprítóban összedaráltam és négy felé osztva a sütőpapírral bélelt tepsibe helyezett kivajazott formák aljára kanalaztam, lelapítottam és 180 fokra előmelegített sütőben elősütöttem őket. Míg a tészta sült, összekevertem a krémet. A mascarponét elkevertem a cukorral, vaníliával, narancslikőrrel, majd tojásokat egyenként belekevertem. Ezt a krémet osztottam négy felé.A tepsit egy még nagyobb tepsibe helyeztem, amibe forró vizet töltötte,, hogy az körbevegye a kisebbet, így gőzben sültek a torták. Negyed órát 180 fokon sütöttem alul-felül sütésen, majd levettem 120 fokra a hőt és még fél órát sütöttem tovább. Ekkor kikapcsoltam a sütőt, résnyire kinyitottam az ajtaját és a tortákat csak akkor vettem ki, amikor már langyosra hűltek.
Míg sült a torta egy narancsot vékonyan meghámoztam, a levágott héjat julienne-re vágtam és 6-8 percig 2 kanál cukorból és vízből készült szirupba főztem, míg az teljesen besűrűsödött. Evvel díszítettem, ízesítettem a torta tetejét.
Olyan gyorsan elfogyott, mintha nem is csináltam volna semmit.

Nincsenek megjegyzések: