Összes oldalmegjelenítés

2015. június 24., szerda

Nawabi murgh - csirke kesudiós mártásban

Ezt a receptet elkészítettem már többször, többféle képpen, mert a fiamnak nagyon megtetszett egy étteremben. Nagyon finom, íz gazdag, de  mégsem tolakodó, mert a kesudió meglágyítja. Egy kicsit a kísérő naan kenyeret is másképpen sütöttem, mint ahogyan szoktam. Elkészítése szerencsére gyorsabb, mint a hozzávalók felsorolása. A fűszerek sokaságától sem kell elrettenni, mert aki szereti az indiai konyhát, már biztosan fel van szerelkezve ezekkel a fűszerekkel. Aki még nem próbálta, most eljött az ideje. Ismerkedésnek ez az étel kitűnő.



Hozzávalók: ez az adag 5-6 fő részére elég.

Nawabi murgh:
Páchoz:
  • 50 dkg csirkemell filé (de nagyon jó a csirkecomb is)
  • 1 tk kurkuma
  • 1  tk garam masala
  • 1,5 dl natúr joghurt

A szószhoz:
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 2 kanál vaj (ghee)
  • 1 aprított paradicsomkonzerv
  • 1 szem kápia paprika
  • 1 szál nagyobb sárgarépa (de édesburgonyával és krumplival is remekül működik)
  • 1 szál angolzeller
  • 1/2 kk chilipehely
  • 1 kk só
  • 1 kk fekete bors
  • 1 kk római kömény
  • 1-2 babérlevél
  • 1 tk garam masala
  • 1 narancs héja és leve
  • 1/2- 1/2  csokor petrezselyem és korianderzöld
  • 10 dkg kesudió
  • 1 tk friss gyömbér
  • 3 dl kókusztej
  • 2 dl paradicsomszósz

Naánhoz:
  • 25 dkg BL_80
  • 2 ek görög joghurt
  • 1 ek lágy vaj
  • 1 kk sütőpor
  • 1 kk só
  • 7 g szárított élesztő
  • 150 ml víz

Elkészítése:

A csirkét nagyobb kockákra vágtam (3-4 x 3 cm), és a fent leírt  pácba forgattam, lefóliázva hűtőbe tettem 2-3 órára, de elég fél óra is, ha idő szűkében vagyunk.
Két kanál vajon a felkockázott vöröshagymát megpirítottam, hozzáadtam lereszelve a friss gyömbért és fokhagymát. Késes aprítóban összedaráltam a répát, a zellerszárat, a kápia paprikát, ezt is a szószhoz öntöttem. Egy kevés vízzel, ami majdnem ellepi a kesudiót (néhány szemet egészben félretettem a tálaláshoz) a késes aprítóban "kesudió tejfőlt készítettem, amit szintén a szószhoz adtam, fűszereztem, majd felengedtem a kókusztejjel és a paradicsomkonzervvel. Belereszeltem a narancs héját, belecsavartam a levét és lassú tűzön rotyogtattam a krémes szószt. Közben egy grill serpenyőben átsütöttem a páctól lecsepegtetett csirkemell darabokat. Jót tesz neki, ha egy kis pörzsanyag keletkezik a külsején, ezért erős lángon kell sütni. Mikor a csirke megsült, a szószba tettem a húsdarabokat, ráöntöttem a paradicsomszószt és kb. 10 percet forraltam együtt őket most már kis lángon.
Míg a csirke készült, meg tudtam sütni a naán kenyeret, amit már összeállítottam, amikor a csirkét bepácoltam. Hosszúnak hangzik, de itt 3-4 perc, ott 5 perc, 10 perc főzés és készen van az étel.
A  naánhoz a hozzávalókat azonnal egy kelesztőtálban összekevertem (megfelel egy sima tál is, amit aztán folpackkal letakarunk). Lágy, szinte ragacsos tészta lett belőle, amit addig dagasztottam, míg elvált a tál falától. Lefedtem és betettem a kamrába a hűvösre, hisz ott is tud kelni. 
Mikor a csirke már rotyogott a lábasban, elővettem a tésztát, háromfelé osztottam, lisztezett munkafelületen kinyújtottam vékonyra, majd a pizzakőhöz kapott lapátra húztam a tésztát, amit előtte megszórtam egy kis rétesliszttel (kukoricadara is jó, csak az a lényeg, minél durvább szemű liszt legyen, hogy a tészta ne ragadjon le). A sütő pörgött 250 fokon, hőlégkeverésen. Becsúsztattam a tésztát, másfél-két perc múlva megfordítottam, majd jó egy perc után ki is vehettem, mikor már színesedni kezdett. Ekkor a felületét átkentem vajjal és máris tálalhattam, minden elkészült. fűszeres burgonyát adtam mellé. Tálalásnál megszórtam a félretett egész kesudióval és korianderzölddel.

Nincsenek megjegyzések: