Összes oldalmegjelenítés

2015. július 24., péntek

Prézlimentes rántott csirke

Ezt a remek receptet boszorkányos Nosaltys szakácstársamtól, Witch -től olvastam. Nagyon megtetszett, tehát kipróbáltam. Természetesen többnyire valamit változtatok a recepteken, ha elkészítem. Ez most is így történt. Az eredeti receptben a húst olajba mártjuk és úgy a bundába, de én inkább joghurtos pácban tartottam a húst 3-4 órát és abból kiemelve bundáztam tojás nélkül, mint ahogyan az eredeti receptben szerepelt. 


Hozzávalók:
A páchoz:

  • 2 ek repceolaj
  • 2 dl görög joghurt
  • 1 tk himalája só
  • 1 tk őrölt kurkuma
  • 1 tk currypor
  • 1 kk cayenne-bors
  • 1 tk őrölt koriandermag
  • 1 kk frissen őrölt fekete bors



  • 1 kg csirkecomb

A panírhoz:

  • 10 dkg rozspehely
  • 10 dkg parmezán sajt
  • 1 kk himalájasó
  • 1 kk fokhagyma granulátum
  • 1 tk őrölt sült vöröshagyma
  • 1 tk frissen őrölt bors

Elkészítése:

A csirkecombokról lehúztam a bőrt, ketté vágtam az ízületnél és kifiléztem őket. egy-egy combot négyfelé vágtam. A pácot összekevertem és a csirkedarabokat beleforgattam. Lefóliázva a hűtőbe tettem egy éjszakára pihenni. Elég egy óra is, de minél tovább áll a joghurtban, annál omlósabb lesz, jobban átjárják az ízek. A rozspelyhet (eredetileg zabpehely) és a parmezán sajtot késes aprítóban összeaprítottam egészen apróra. Belekevertem a fűszereket is. A joghurtból kivett csirkedarabokról lerázogattam a joghurtot és ebbe a panírba forgattam. Így tojásra sem volt szükség a panírozáshoz. Sütőpapírral bélelt tepsibe tetem a bebundázott combdarabokat és 200 fokra előmelegített sütőben hőlégkeverésen kb. 20 perc alatt aranybarnára sütöttem mindkét oldalán.  Sült cukkinivel, édes burgonyával és újburgonyával kínáltam.

Nincsenek megjegyzések: