Összes oldalmegjelenítés

2015. július 20., hétfő

Nektarinos sajttorta

Ezt a gyorsan elkészíthető desszertet sütöttem. Ebben a nagy hőségben nem kellett sokat sürgölődnöm körülötte és felhasználhattam mindazt, amit a hűtőben találtam.




Hozzávalók:
  • 25 dkg bolti leveles tészta (már kinyújtva kapható)
  • 5 dkg "Jó reggelt" keksz (fiam a táskájában már gondoskodott róla, hogy morzsásra törjön)
  • 6 db nektarin
  • 25 dkg mascarpone
  • 3 tojás
  • 3 ek gyümölcscukor
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 1 kk őrölt fahéj
  • 2 tk őrölt kardamommag
  • 1 tk vaj a forma kikenéséhez
Elkészítése:

Egy 25 cm átmérőjű kivehető aljú piteformát kikentem vajjal. A leveles tésztát kibontottam, ráfektettem a formára, belenyomkodtam úgy, hogy a szélét is takarja a tészta, a tetejét körbevágtam. A tésztára ürítettem a kekszes zacskó tartalmát, elegyengettem rajta a morzsát. 
Ez arra szolgált, hogy: - ne hagyja elázni a tésztát
                                         - felhasználjam az egyébként használhatatlan kekszet
A nektarinokat megmostam, szárazra töröltem, majd leválasztottam a magjáról és cikkekre szeltem, a piteforma aljára fektettem sorba őket.
A tojásokat a cukorral, vaníliával és a mascarponéval összekevertem robotgéppel és a barackokra öntöttem. A sütőt előmelegítettem140 fokra hőlégkeverésen, aljába egy tál vizet tettem párologni. Ebbe toltam be a tortát és így sütöttem fél órán keresztül, majd lekapcsoltam 120fokra, a tetejét letakartam fóliával és további egy órát "szilárdítottam" a krémet. Mikor elkészült, a sütőt résnyire nyitottam, úgy hagytam langyosra hűlni, csak akkor vettem ki. Kiemeltem a formából. Csak akkor vágtam fel, amikor már teljesen kihűlt.


Nincsenek megjegyzések: