Összes oldalmegjelenítés

2015. július 7., kedd

Rákóczi túrós, ahogy én készítettem



Fiam egyik kedvence a Rákóczi túrós. Viszont véletlenül máshogyan készítettem, mint máskor szoktam, de jól sült el a dolog, mert mindenkinek ízlett, aki csak megkóstolta.


Hozzávalók:

A tésztához:

  • ·         15 dkg zablizt
  • ·         1 csapott kávéskanál sütőpor
  • ·         7 dkg kristálycukor
  • ·         10 g vaníliás cukor
  • ·         7 dkg hideg vaj
  • ·         0.5 db citrom héja

A túrótöltelékhez:

  • ·         0,5 kg tehéntúró (félzsíros)
  • ·         12,5 dkg kristálycukor
  • ·         1 db tojás
  • ·         1 teáskanál citrom reszelt héja
  • ·         1 teáskanál vanília kivonat
  • ·         2,5 dl görög joghurt
  • ·         1/2 csomag főzés nélküli vanília pudingpor (40 g)

A kenéshez:

  • ·         5-6 evőkanál sárgabarack dzsem

A csíkozáshoz

  • ·         2 db tojásfehérje
  • ·         2 evőkanál kristálycukor

Elkészítése:

 A tészta hozzávalóit robotgépben addig kevertem, míg nedves homokhoz hasonló állagú lett. A tésztát sütőpapírral bélelt tepsibe borítottam, elsimítottam egyenletesen és a 160 fokra előmelegített sütőben alul-felül sütésen 5-6 percet elősütöttem. Míg sült, a túrós krémet állítottam össze. Minden hozzávalót turmixgépbe tettem és addig turmixoltam, míg finom krémes állaga lett.Ekkor ráborítottam a tésztára, tetejét elsimítottam és visszatoltam a sütőben 40-45 percre, Mikor színesedni kezdett a teteje, letakartam alufóliával. Még lágynak látszott, de a beleszúrt fogpiszkálóra már éppen nem ragadt rá, mikor újra kivettem, megkentem baracklekvárral és visszatoltam a sütőbe, míg a habot felvertem a díszítéséhez,
Két tojásfehérjét lágy habbá vertem, ekkor hozzáadtam a két kanál cukrot és avval kemény habot vertem belőle. Habzsákba töltöttem és a sütőből kiemelt tészta tetejét rombusz alakban berácsoztam vele. 4-5 percre visszatoltam a sütőbe, hogy a hab megszikkadjon egy kicsit. Mikor színesedni kezdett, kivettem a sütőből a süteményt. 
Mikor kihűlt és felvágtam, a fiúk úgy falták, mintha soha nem sütöttem volna ilyet.

Nincsenek megjegyzések: