Összes oldalmegjelenítés

2015. július 13., hétfő

Tejfölös meggyes pite

Kedves barátném, Gabi vendégül látott az általam imádott tanyáján, sőt biztatott rá, hogy bátran garázdálkodjak a meggyfái tájékán. Ezen felbuzdulva létrára hágtam és 3 vödör meggyet szedtem le, míg családom egyéb tagjai, ki a napon, ki az árnyékban az időt múlatta egy könyv társaságában, vagy éppen napfürdőzve (innen is láthatja a nyájas olvasó, hogy mindez nem a mai napon történt, hanem a közelmúltban).
A nyaralást követően természetesen tenger munkám akadt a sok meggyel. Egy részét kimagoztam és a mélyhűtő bugyraiba rejtettem, másrészt sütöttem ezt a finom meggyes pitét, de aztán amikor elfogyott a türelem, és már nem akartam szoros kapcsolatot a meggymagozóval, akkor a többi meggyet magosan befőttnek raktam el. No de a lényeg...



Hozzávalók:
A tésztához:
  •     30 dkg félfogós liszt
  •     3 db tojás
  •     3 dl tejföl (20%-os)
  •     12 dkg gyümölcscukor
  •     1 teáskanál vanília kivonat
  •     1/2 citrom leve
  •     1 citrom reszelt héja
  •     1 csomag sütőpor
  •     1 csipet só

Töltelékhez:

  •     1,2 kg meggy (magozott)
  •     3 dkg gyümölcscukor
  •     1 teáskanál fahéj
  •     1 csipet szegfűszeg
  •     1 kk őrölt kardamommag

Elkészítése:
Tészta:

A hozzávalókat keverőtálba mértem, és robotgéppel összeállítottam, sütőpapírral kibélelt 35x25 cm-es tepsibe öntöttem. (Ha nem felejtem el és külön választom a tojás fehérjét és a sárgáját és külön felverem, akkor még könnyebb tésztát kapok --> de ez itt elmaradt).

Töltelék:

A magozott meggyet megszórtam cukorral, őrölt fahéjjal,  szegfűszeggel, kardamommal. 
Mikor a tésztát kikevertem, és a tepsibe öntöttem, a meggyet a tetején egyenletesen elszórtam.180 fokra előmelegített sütőben alul-felül sütésen 40 perc alatt megsütöttem.

Őszintén mondhatom, nagyon finom ízletes süteményünk lett, hogy a többiről ne is beszéljek.

Nincsenek megjegyzések: