Összes oldalmegjelenítés

2015. július 18., szombat

Töltött paprika

Újabban már alig használok mást, mint kápia paprikát, mert olyan finom édes, nem romlik meg hamar és magyar. Így ezt a retro ebédet is ebből készítettem. Nagyon gyorsan elkészíthető,nem nehéz,  ebben a nagy melegben is ehető étel. 


Hozzávalók: 5 fő részére
  • 5 db közepes méretű kápia paprika
A töltelékhez:
  • 30 dkg csirkemell filé
  • 2 szál újhagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3-4 ek  rizs, amit sós vízben megpároltam
  • 3 ek ajvár
  • 1 kk só
  • 11 kk frissen őrölt bors
  • 1 tk füstölt paprika
  • 1 tojás
A szószhoz:
  • 1 liter passzírozott paradicsom 
  • 1 közepes fej vöröshagyma 
  • 1-2 zellerszár
  • 1 tk nádcukor
  • 2 ek ajvár
Elkészítése:

Szinte gyorsabb, mint leírni. 
A rizst egy teáskanálnyi olajon megpirítottam, kevés sóval, vízzel megpároltam. A paprikákat alaposan megmostam, szárukat, magházukat, erüket kivágtam. A felkockázott csirkemellet az újhagymával és fokhagymával, valamint a fűszerekkel késes aprítóban összevágtam, majd belekevertem egy tojást és a rizst. Közben már a paradicsomszószt feltettem forrni. Beledobtam egy megtisztított fej vöröshagymát, a zellerszárat, ajvárt és a cukrot. A paprikákat szorosan megtöltöttem  a rizses hússal, a maradékból pedig tojásnyi gombócokat gyúrtam és a szószba tettem a megtöltött paprikákkal. Kis lángon negyed órát rotyogtattam és már el is készült. 
Úgy gondolom, hogy ez még nyáron is vállalható feladat.


Nincsenek megjegyzések: