Összes oldalmegjelenítés

2015. július 20., hétfő

A tuti túrógombóc

Készítettem már több recept szerint, de általában túl lágyra sikerül, pedig várok vele, ahogy illik, több grízt pedig nem szeretnék beletenni. Ez most nagyon finom lett, majd mind a harminc darabot a fiam ette meg, ami igen nagy szó. Más titka nincs, mint egy kis nem főzős pudingpor. Máskor is használom krémek megkötésére, így gondoltam itt is beválhat, és így is lett.


Hozzávalók:

  • 75 dkg tehéntúró
  • 7 dkg búzadara
  • 8 dkg gyümölcscukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 tk vaníliakivonat
  • 3 tojás
  • 1/2 csomag (40g) Oetker nem főzős pudingpor

Öntet: 

  • 3 dl görög joghurt
  • 1 vanília kikapart magjai
  • 3 dkg gyümölcscukor

Elkészítése:

Nem vertem külön a tojásfehérjét habbá, se semmi varázslás, hanem mindent belemértem egy nagy tálba és robotgéppel homogénra kevertem, majd lefolpackoztam a tálat és egy kb. 3 órára a hűtőbe tettem.
A többi már ment, mint rendesen.  Gombócokat formáltam a masszából, közepes lángon lobogó sós vízbe tettem őket hatosával és mikor feljöttek a víz tetejére, hagytam még 1 percig főni, majd kihalásztam őket. Mentek a vajon megpirított zsemlemorzsába. Tálalásnál kevertem egy tál öntetet, azt locsolta bőven a gombócokra a kis drága. Ezentúl biztosan mindig így készítem a gombócot.

Nincsenek megjegyzések: