Összes oldalmegjelenítés

2015. augusztus 1., szombat

Pekingi sertéssült

A kacsa  változattal már megpróbálkoztam. Próbáltam a hagyományoknak megfelelően elkészíteni, nem volt egyszerű. Ezért most az egyszerűsített sertés változatot választottam. Kaptam szép mangalica combot, abból készítettem. Szűzből azért jobb és gyorsabb, de evvel sem kellett sokat bíbelődnöm.



Hozzávalók: 

  • 50 dkg mangalicacomb

A páchoz:

  • 2 ek szójaszósz
  • 1 ek teriyaki szósz
  • 1 ek chiliszósz
  • 1 ek worchestersire szósz
  • 1 tk rizsecet
  • 1 ek keményítő
  • 2 ek víz


A sütéshez:

  • 1 ek szezámolaj
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 3 cm gyömbér
  • bors
  • 3 ek szilvalekvár

Elkészítése:

A sertéshúst vékony, ceruzányi csíkokra vágtam és az összekevert pácba tettem 2-3 órára a hűtőbe.
A sütéshez egy kanál szezámolajat forrósítottam a wokba és pácostól belezúdítottam a húscsíkokat. Erős tűzön pirítottam, míg kifehéredett a hús. Ekkor hozzáadtam a csíkokra vágott gyömbért fokhagymát, valamint a szilvalekvárt. Kb. 10 percig pirítottam. Addigra a hús átsült és a szósz is besűrűsödött. Párolt jázmin rizst tálaltam mellé.

Nincsenek megjegyzések: