Összes oldalmegjelenítés

2015. augusztus 1., szombat

Sonkás - fügés pizza

Nálunk gyakran szerepel pizza az étlapon, ha nincs ötletem a főzésre, de  kizárólag csak általam készített pizza lehet. Azért is szeretem, mert minden maradékot (amit ez a példa is mutat)rá lehet dobálni és a végeredmény egy szenzációsan jó kaja lesz. A gyerekeknek is mást készítettem, magamnak pedig ezt a kis csökevényest sütöttem meg az én ízlésem szerint. 


Hozzávalók:
Pizzatészta: ebből 10-12 dkg-nyit vettem el a saját kis fügés pizzámhoz (16 cm formában sütöttem. A megmaradó tésztából sütöttem még 2 db 32 cm-es pizzát.

  • 50 dkg BL-80-as kenyérliszt
  • 2,5 dl langyos víz
  • 1 tk só
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 ek olívaolaj

Feltét:

  • 10 dkg cottage chees
  • 5 dkg paraszt sonka
  • 1 nagy füge
  • bors
  • néhány bazsalikomlevél

Elkészítése:

A pizzatésztához valókat dagasztógép táljába mérem. Nem hókusz-pókuszolok, csak 5 perc alatt lágy rugalmas tésztává dagasztom, ami elválik a tál falától. A tálban hagyva letakarom egy konyharuhával és maximum egy óra múlva süthetem a pizzákat. Ekkorra már jó kétszeresére megdagad a tészta. Kiporciózom, kinyújtom és a vékonyan kiolajozott sütőformába fektetem a kinyújtott tésztát. Mire ráteszek mindent, már újra megkel. Közben a gyors melegítő funkción beizzítom a sütőt. 
A cottage cheest szétterítem a tésztán, ráteszem a sonka szeleteket és a négybe vágott fügét, tekerek rá valamennyi borsot (általában magamnak elég sokat) és már csusszan is a 250 fokos sütőbe hőlégkeverésen. 8-10 perc alatt készre sül. Csak ekkor teszem rá a friss bazsalikomleveleket, mert különben porrá égne.

Nincsenek megjegyzések: