Összes oldalmegjelenítés

2015. augusztus 2., vasárnap

Csokoládés pite

A Nosalty oldalán Ízhuszár blogjában találtam ezt a receptet. Szeretem a receptjeit, ez is megtetszett, hát kipróbáltam némi változtatással. Ütős lett a végeredmény.



Hozzávalók:
A tésztához:

  • 22 dkg finom süteményliszt
  • 15 dkg hideg vaj felkockázva
  • 1 tojás
  • 3 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 3 dkg gyümölcscukor
  • 1 csipet só
  • 25 ml habtejszín

A töltelékhez:

  • 22 dkg darabos mogyoróvaj
  • 30 dkg 90%-os kakaótartalmú étcsokoládé
  • 475 ml tejszín
  • 2 tojás
  • 1/2 tonkabab
  • 5 dkg gyümölcscukor

A tetejére:

  • 1 marék mandulapehely

Elkészítése:

A tésztához valókat robotgépben összegyúrtam, fóliába csomagolva egy órára a hűtőbe tettem. Amint kivettem, a kezemtől gyorsan puhult a sok vaj és a tejszín miatt, Lisztezett munkalapon kinyújtottam kb. 4-5 mm vékony körré és kibéleltem vele egy 26 cm átmérőjű piteformát úgy, hogy az oldalát is takarja a tészta. 170 fokos sütőben 10 perc alatt elősütöttem. Közben volt időm a krémet összeállítani. A tejszínt egy lábosban felforrósítottam. A tonkababot mozsárban összetörtem, a tejszínbe tettem. A csokoládét összetörtem és ráöntöttem a forró tejet, hagytam, hogy magától elolvadjon. Ekkor hozzáadtam a cukrot (amit Ízhuszár nem tett, de az én csokim annyira durva volt, hogy muszáj voltam enyhíteni egy kis cukorral). Robotgéppel lassú fokozaton kevertem, majd egyenként beleütöttem a tojásokat és tovább vertem egy percig, míg kezdett sűrűsödni.
Eddigre megsült a tészta. Gyorsan szétkentem rajta a darabos mogyoróvajat és a tetejére öntöttem a csokoládés krémet. Pont színültig lett a forma. A tetejét megszórtam mandulapehellyel és visszatoltam a sütőbe, ahol 20 perc alatt készre sült.
Annyira töményen csokis a torta,- megjegyzem isteni,- hogy akár 16 ember számára is elég. A szemünk esetleg nagyobbat kívánna, de kizárt dolog, hogy többet meg tudnánk enni belőle. Kellemes a sós, a keserű és a némileg nyomokban fellelhető édes íz keveredése a tonkabab illatával, aromájával.


Nincsenek megjegyzések: