Összes oldalmegjelenítés

2015. augusztus 2., vasárnap

Frankfurti leves

Vettem e Lidlben egy szép friss fej kelkáposztát és próba, szerencse alapon megfőztem bízva abban, hogy fiam megeszi a virsli miatt, Szerette. 


Hozzávalók:
A leveshez:
  • 70 dkg kelkáposzta (kierezve) - eredetileg jó kilós volt
  • 20 dkg burgonya
  • 1 kisebb vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 15 dkg bacon (vagy kolozsvári)
  • 1 nagy csipet só 
  • frissen őrölt bors
  • 1 teáskanál majoranna
  • 1 kávéskanál őrölt kömény
  • 1 tk pirospaprika
  • 1 l zöldség alaplé
  • 30 dkg  füstölt baromfivirsli
  • 2 dl 20%-os tejföl
A túrógombóchoz:
  • 25 dkg túró
  • 1 tojás
  • 2 ek polenta
  • 1/2 csokor petrezselyemzöld
  • pár tekerés bors
  • 1 csipet só
Elkészítése:

A káposztát leveleire szétszedtem, a torzsát és a vastagabb ereket kivágtam, csíkokra szeleteltem. A burgonyát megtisztítottam felkockáztam, csakúgy, mint a hagymát. Egy kanál olajon feltettem a hagymát pirulni, hozzáadtam a felkockázott bacont, majd a fokhagymát. Mikor már roppanós volt a szalonna, hozzáadtam a krumplit, kelkáposztát, fűszereket és felengedtem az alaplével. Puhulásig főztem. Egy részét botmixerrel összetörtem, hogy avval sűrítsem a levest. A levéből kivettem két merőkanálnyit és elkevertem a tejföllel, majd visszaöntöttem a levesbe.
A túrógombóchoz összekevertem a hozzávalókat és betettem a hűtőbe, mikor nekiálltam a levesnek. Most elővettem, kis diónyi  golyókat gyúrtam belőle és a levesbe dobáltam, majd mellé ment a felkarikázott virsli is . Csak egyet rottyantottam rajta és már kész is volt.

Nincsenek megjegyzések: