Összes oldalmegjelenítés

2015. augusztus 2., vasárnap

Filo tésztában sült csirkemell


Hozzávalók:
Filo tésztához:

  • 10 dkg félfogós liszt + a nyújtáshoz
  • 0,6 dl meleg víz
  • 1 csipet só
  • 1 tk olaj

Csirke:

  • 30 dkg csirkemell

Pác:

  • 3 ek édes chiliszósz
  • 1 ek szójaszósz
  • 1 ek teriyaki szósz
  • 1 tk agave szirup
  • 1 tk balzsamecet



  • olaj a sütéshez

Zeller-cukkini gratin:

  • 1 közepes fej zellergumó
  • 3 kis cukkini
  • bors
  • szerecsendió
  • 2 dl fehér bor
  • 2 dl habtejszín
  • 5 dkg cheddar sajt
  • 1 nagy marék dió

Elkészítése:

Ez nem volt egy rvid akció. Először is el kellet készítenem a filo tésztát, ami rétestészta. Ezt pihentetni kell, kinyújtani, felvágni. A húst is pácolni, a gratin is soká készül. Főleg úgy, hogy véletlenül, a sok feladat közepette bent felejtettem a sütőbe. Szerencsére olyan kis fokon sütöttem, hogy nem történt baja.
Szóval a csirkemellet ujjnyi vastag csíkokra vágtam és az összekevert pácba áztattam két órára. Míg érlelődtek, lefoglaltam magam a tésztagyártással.
A tészta hozzávalóit (az olajat kivéve) robotgépbe tettem és 5-6 percig dagasztottam, majd hozzáadtam az olajat is. Fóliába tekertem és a hűtőbe tettem pihenni kb. 2 órára.
Közben meghámoztam a zellert és uborkagyalun felszeleteltem. Sóztam, borsoztam, kevés szerecsendiót reszeltem rá. A cukkiniket megmostam, szárazra töröltem, végeiket levágtam és 2-3 mm-es vékony szeletekre szeltem. Erre is szórtam egy kevéske sót, borsot, majd rétegenként kivajazott sütőtálba tettem. Ráöntöttem a bort és a tejszínt. Ezután ráreszeltem a sajtot és a tetejét fél diókkal díszítettem, ízesítettem.

 




Betoltam a 150 fokos sütőbe alul-felül sütésen és magára hagytam (sajnos jó soká).
A tésztát elővettem (elég lágy volt) és lisztezett felületen ketté osztottam, meg-megmártva a lisztben tésztagéppel kinyújtottam vékonyra. Amit a húshoz használtam, azt felvágtam cérnametéltnek, a többét felszabtam tagliatellének és kiszárítottam.


A csirkecsíkokat kivettem a pácból, körbetekertem a cérnametélttel és a forróra hevített olajban 2 perc alatt aranybarnára sütöttem. Konyha törlőre szedtem, hogy leitassam a felesleges olajat. 
Ekkor jutott eszembe, hogy majd két órája betettem a gratint a sütőbe. Végül is annyi történt, hogy vaj puhára párolódott. Nem is igazán idevaló volt a köret, csak a cukkiniket akartam feldolgozni. Magamnak ugyanezt készítettem, csak bazsalikomos tofut csavartam a tésztába és azt sütöttem meg. 

Nincsenek megjegyzések: