Összes oldalmegjelenítés

2015. augusztus 9., vasárnap

Szombat reggel

Nagyon termékeny voltam tegnap reggel. Volt még előző nap összegyúrt pizza tésztám. Azt megtöltöttem minden jóval . Mellé még sütöttem egy finom illatos kalácsot, és egy graham kenyeret is.


Graham kenyér:
Hozzávalók:

  • 10 dkg graham liszt
  • 10 dkg BL-80 kenyérliszt
  • 15 dkg tönkölybúzaliszt
  • 1,7 dl langyos víz
  • 1,5 dkg friss élesztő
  • 1 ek. 20%-os tejföl
  • 1 csipet cukor
  • 1 tk. sikér
  • 1 tk só
  • 1 ek lágy vaj


Elkészítése:

A langyos vízbe szórtam egy csipet cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Addig hagytam kelni, míg a többi hozzávalót a dagasztógép táljába mértem. Ráöntöttem az élesztős vizet és 8-10 percig dagasztottam a tésztát. Áttettem egy kelesztőtálba, ahol fél óra alatt a duplájára nőtt. A tésztát lisztezett munkafelületre borítottam, ketté vágtam, rudakat formáltam belőle, melyeket maguk körül néhányszor megcsavartam. A tészta végeit maga alágyűrve sütőpapírral bélelt kenyérformába tettem. A kenyér tetejét megkentem egy teáskanálnyi olajjal és letakarva jó fél órát kelesztettem, míg újra duplájára dagadt. Ekkor a kalácsot és a kenyeret egymás mellé téve 160 fokon, hőlégkeverésen 30 perc alatt megsütöttem.




Nincsenek megjegyzések: