Összes oldalmegjelenítés

2015. augusztus 16., vasárnap

Áfonyás kardamomos tekercs

Svéd feeling a konyhámban. Jártam tegnap reggel kint a piacon és nem tudtam megálljt parancsolni a gyümölcsvársárló kisördögnek. Alaposan összegyűjtöttem mindent. Aztán megálltam a hűtő előtt és szétnéztem, mi legyen a mai menü. Azonnal eldöntöttem, hogy ezt a nem túl diétás süteményt megsütöm, ha addig élek is. Neki is láttam a tészta összeállításának és ez lett belőle: 


Hozzávalók: 
A tésztához: 24 darabhoz

  • 25 dkg mascarpone
  • 25 dkg ír vaj
  • 3 ek gyümölcscukor
  • 1 csipet só
  • 35 dkg tönkölyliszt
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 1 tk frissen csavart citromlé
  • 1/2 rúd vanília kikapart magjai


Kétféle tölteléket készítettem:

Áfonyás-diós:

  • 3 ek áfonyalekvár
  • 5 dkg dió
  • 20 dkg áfonya
  • 2 ek melaszos nádcukor
  • 1 tk őrölt kardamom
  • 1 tk őrölt fahéj


Mandulás, fehér csokis, cseresznyés:



A kenéshez:

  • 1 tojásfehérje (maradék volt)


Elkészítése:


A tészta hozzávalóit késes robotgépben pár másodperc alatt összeállítottam (fontos, hogy a vaj hideg legyen). Folpackba csomagolva a hűtőben pihentettem egy órát. Közben összetörtem a diót és a mandulát durvára. A tésztát kivéve a hűtőből ketté vágtam, mindkét darabot alaposan kilisztezett munkapulton kb. 45c25 cm-es vékony lappá nyújtottam. Elkentem rajtuk a lekvárt, majd arra az összetört  dió/ mandula, aztán az áfonya/ fehér csoki jött. Végül a dió tetejére egyenletesen elosztottam az áfonyát. 



Megszórtam cukorral, kardamommal, fahéjjal. Feltekertem mindkét tekercset és elvágtam 12-12 darabra. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és a 170 fokra előmelegített sütőben, alul-felül sütésen 20 perc alatt megsütöttem. Szerencsére sem a csoki, sem az áfonya nem igen folyt ki a süteményekből.

 

Nincsenek megjegyzések: