Összes oldalmegjelenítés

2015. szeptember 6., vasárnap

"Lecsós" szelet

Szétnéztem a  hűtőmben, kamrámban, vajon mivel tudom még variálni a csirkemellet. Sikerült és mindannyiunknak nagyon ízlett. Innen is látható, hogy egy -két apró "maradékból" is lehet lakomát varázsolni. Az ötlet egyébként onnan eredt, hogy ex főnököm rizses lecsót hozott, amivel megkínált.




Hozzávalók: 3 fő részére

  • 45 dkg csirkemell filé (3 kisebb darab)
  • 2 ek olívaolaj (legjobb, hogyha az aszalt paradicsom olaját használjuk el)
  • himalája só
  • bors ízlés szerint (frissen őrölt)
  • 6 db olívaolajban eltett aszalt paradicsom
  • 1 db ecetes sült paprika (Lidlben kapható)
  • 1 paradicsom
  • 1 kápia paprika
  • 1 lila hagyma 
  • 2 dl fehér bor
  • 12 dkg basmati rizs

Elkészítése:

A csirkemelleket egyszer jobbról, majd balról is bemetszettem az  1/3- ánál, így kiterítve egy nagy szelet kb. 1-1,5 cm-es hússzeletet kaptam. Ezt sóztam, borsoztam és felhevített 1 kanál olajon megsütöttem mindkét oldalán, hogy egy kis színt kapjon, majd kiszedtem egy tálra. 



A serpenyőbe még egy kanálnyi olajat tettem és megpirítottam benne a félfőre vágott lila hagymát, majd felöntöttem 2 dl fehérborral, hogy a megpirult részeket felszedje. 


Ebbe visszahelyeztem a hússzeleteket, rászeleteltem a paradicsomot, kápia paprikát, savanyú paprikát és az aszalt paradicsomokat és 6-8 perc alatt nagy tűzön összeforraltam őket. 
Basmati rizst főztem hozzá. 
Így lesz kész negyed óra, 20 perc alatt a rizses lecsó nálam.

Nincsenek megjegyzések: