Összes oldalmegjelenítés

2015. december 20., vasárnap

Csirkés pizza 2.

Természetesen a csóró csirke, amit már megfőztem levesnek és megsütöttem sült csirkének is nem fogyott el, de én nem adom fel. Ez lett belőle.


Már egy hasonlót ( http://www.nosalty.hu/recept/arab-pizza-csirkevel) készítettem, de mégsem ugyanaz. Természetesen nem ugyanarról a csirkéről esik szó a két receptben, de a másik kaja, amit bármikor tálalhatok, az a pizza. 

Hozzávalók:
A tésztához:

  • 20 dkg öregtészta
  • 20 dkg pizzaliszt
  • 1 dl langyos víz
  • 1 dkg friss élesztő
  • 1 tk oregánó
  • 1 tk bazsalikom
  • 1 kk só
  • 1 kk cukor
  • 3 ek olívaolaj


A töltelék:

  • 1 ek olívaolaj
  • bors
  • 40 dkg sült csirke
  • egy marék sült hagyma (Lidl, Aldiban kapható)
  • 3 dl passzírozott paradicsom
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 5 dkg parmezán sajt


Elkészítése.

Az öregtésztát kivettem a hűtőből hogy szoba hőmérsékletűre melegedjen. A langyos vízbe kis cukrot szórtam, belemorzsoltam az élesztőt és felfuttattam. Aztán minden hozzávalót dagasztógép táljába tettem és addig dolgoztattam a gépet, míg szép fényes felületű, ruganyos tésztát dagasztott. Ha lágynak találod, nyugodtam csapj hozzá még egy kis lisztet. Letakarva háromnegyed órát pihentettem. Közben elkészítettem a feltétet. Egy kanál olajon a szétcincált csirkét némi só és bors társaságában még átpirítottam, rászórtam a sült hagymát és a szeletelt fokhagymát, nyakon öntöttem a sűrű paradicsommal és csak addig forraltam, míg egyet rottyant, aztán hagytam kihűlni. Amikor a tészta megkelt, ketté osztottam, kinyújtottam 32 cm átmérőjűre. Halványan kikent pizzasütőlapra fektettem, a tetejét átkentem olívaolajjal, majd ráhalmoztam a paradicsomos csirkét. Reszeltem rá némi parmezánt és ment a sütőbe légkeverésen, 250 fokon 10 percre.
Ebből a mennyiségből két 32 cm-es pizza született.

Nincsenek megjegyzések: