Összes oldalmegjelenítés

2015. december 20., vasárnap

A tésztaleves nálunk

Ha fiamnak szeretnék kedvezni, akkor mindig "tésztalevest" főzök, ami egyébként a húslevest takarja. A lényege, hogy bálaszámra legyen hozzá eperlevél kifőzve.


Na ez így nem annyira csábító, de a lényeg az, hogy a hús sohasem fogyna el, ezért megfőztem levesnek, majd átsütöttem és kelbimbós krumplipürével tálaltam. 

Hozzávalók a leveshez:

  • 1,4 kg-us egész csirke (a hús lehet bármi más is, de jó, ha csontos)
  • 25 dkg kelkáposzta / vagy kelbimbó
  • 35 dkg sárgarépa (csak ez fogy és az eperlevél)
  • 1 fej zsenge karalábé
  • 25 dkg zeller
  • 2 közepes paszternák
  • 1-2 krumpli
  • 1-2 paradicsom
  • 1 paprika
  • 1 chili paprika egészben
  • 1 fej vöröshagyma
  • 3 gerezd fokhagyma
  • 1 ujjnyi gyömbér
  • 2 babérlevél
  • 1 tk egész fekete bors
  • 1 csipet sáfrány / ennek híján 1 kk sáfrányos szeklice
  • 3-4 szem szegfűbors
  • 5-6 szem borókabogyó
  • jobb napokon 10 dkg gomba és ugyanannyi zöldborsó
  • petrezselyemlevél csokorba kötve
  • só ízlés szerint (én kevesebbet használok, mint az átlag magyar)



  • 25 dkg eperlevél tészta


Elkészítése:

A csirkét egy nagy serpenyőben körbepirítottam, míg mindenütt aranybarnás színe lett. Zsiradék nem kell alá, sül bőven ki a csirke bőréből, annál kevesebb marad rajta. Ezen kívül a főzésnél már nem keletkezik hab a levesen.
A megpirított csirkét aztán egy jókora tésztafőző fazékba tettem (azért ebbe, mert egy mozdulattal ki tudom emelni a levesből a húst és zöldséget és nem kell halászgatnom fél órán keresztül. Annyi hideg vizet engedtem rá, hogy bőven ellepje, majd körberaktam a zöldségekkel és takaréklángon hagytam gyöngyözni, míg a hús és a zöldségek megpuhultak.
A csirkét aztán  néhány kanál vaj, némi só, bors kíséretében a sütőben újra pirítottam.

 

Nincsenek megjegyzések: