Összes oldalmegjelenítés

2015. december 25., péntek

Egy próbát megér

Behívtak az RTL Klub "Főzd le anyádat!" címá műsorába castingra. Gondoltam, ha már szóba jött ez a lehetőség, akkor nem árt némi gyakorlás. Fiamnak kezébe adtam a "Karácsony Gordon Ramsay-vel" című könyvet, hogy válasszon egy menüt, - ha lehet gyorsan elkészíthetőt, mert éhesek vagyunk, - és  készítsük el közösen. Így minél hamarabb ebédelhetünk. Tibikém, a férjem készítette a krumpli pürét. Én sütöttem a kacsát és Beni készítette az áfonyaszószt. Mindig így kéne. Olyan gyorsan elkészült az ebéd, hogy nem is hittem. 



Hozzávalók:
A sülthöz:

  • 3 db 22-23 dkg-os bőrös kacsamell filé
  • bors


A krumpli püréhez:

  • 40 dkg burgonya
  • 5 dkg vaj
  • 1 dl tej


Az áfonyamártáshoz:

  • 8 dkg aszalt vörös áfonya
  • 2 dl vörösbor
  • 1/2 rúd fahéj
  • 1 csillagánizs
  • 1 tk ribizlilekvár
  • 1 ek méz


Elkészítése:

A kacs bőrét keresztben, hosszában beirdaltam, vigyázva, hogy a húsba ne vágjak bele. Sóztam, boroztam a melleket és egy forró serpenyőbe tettem a bőrös felükkel lefelé. Közepes tűzön így sütöttem 7-8 percig, majd megfordítottam és így is sütöttem 6-7 percig, majd tálra szedtem és 10 percet pihentettem. 

A krumplit Tibikém meghámozta, felkockázta, sós vízben puhára főztük, leszűrtük. Vajat, tejet adtam hozzá, összetörtem, kikevertem.

Beni addig a borban feltette forrni az áfonyát. Hozzáadta a fahájat, a csillagánizst és a mézet, majd a ribizli lekvárt is és addig forralta, míg besűrűsödött a leve.

Ennyi ideig tartott a családi ebédfőzés. Nem tovább, mint ezt itt leírtam.


Nincsenek megjegyzések: