Összes oldalmegjelenítés

2016. január 18., hétfő

Csoki csoda

A név fiam kérésére született. Egyebekben Váncsa István második, olasz témájú "Lakoma" c.könyvében olvasható es a "Baci di dama", a "dáma csókja" néven lett ismert Piemonte környékén.
Hozzávalók:
  • 10 dkg mogyoró
  • 3 dkg mandula
  • 12 dkg vaj
  • 12 dgk nádcukor
  • 12 dkg liszt
  • 3 dkg kakaó
  • 10 dkg 70% kakaó tartalmú étcsokoládé

Elkészítése:
A mogyorót és a mandulát száraz serpenyőben megpirítottam, míg illatozni nem kezdett. Késes aprítóba tettem és a cukorral együtt összedaráltam. Hozzáadtam a szoba hőmérsékletű vajat,majd összegyúrtam a kakaóval elkevert liszttel. Hűtőbe tettem pihenni. Fél óra múlva elővettem,kis darabokat csíptem ki belőle és golyóvá gyúrtam,sütőpapírral bélelt tepsibe tettem őket. 48 darab lett belőle (súlyra kb.13g-ot nyomtak). 180 fokra előmelegített sütőben alul-felül sütésen negyed óra alatt megsültek. A tepsiben hagytam kihűlni. Közben vízgőz felett felolvasztottam egy tábla étcsokit. Ebbe mártottam a kis, félig gömbölyű sütemény lapos oldalát és hozzátapasztottam egy másikat. Egyszerű,gyors "édesség", de csak kifejezetten csoki imádóknak ajánlom. Nálunk hamar elfogyott.

Nincsenek megjegyzések: