Összes oldalmegjelenítés

2016. január 16., szombat

Baconos-hagymás pogácsa

Úgy volt, hogy fiam ma versenyezni megy, mely alkalommal mindig sütök neki pogácsát. Na nem hamuba sültet, de szinte. Nagyon egyszerű, de sajnos abbahagyhatatlan. Az ember addig eszi, míg el nem fogy. Ezért aztán vagy kis mennyiséget kell belőle készíteni, és  elvakult diétázok ne is foglalkozzanak vele. Így kinézetre nem túl meggyőzőek, mert olyan lágy a tésztája és úgy megnőttek, hogy eldőltek, de így is szerettük őket.



Hozzávalók:
A tésztához:
  • 20 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
  • 30 dkg tönköly fehérliszt
  • 20 dkg vaj
  • 1 dl  tej
  • 2 dl tejföl
  • 1 tk cukor
  • 7 g instant élesztő
  • 1 tk só
  • 2 tojás sárgája


A hajtogatáshoz tölteni:
  • 1 nagyobb fej lilahagyma
  • 15 dkg bacon szalonna
  • bors
  • 5 dkg Pannónia sajt


A kenéshez:
  • a maradék tojásfehérje


Elkészítése:

A tejet meglangyosítottam, beleszórtam a cukrot és az élesztőt és habosra felfuttattam. Közben a dagasztógép táljába mértem a kétféle lisztet, a felkockézott szoba hőmérsékletű vajat a tojások sárgáját, a sót, tejfölt és végül a megkelesztett élesztőt. Összedagasztottam 2-3 perc alatt és letakarva hagytam a konyhapulton kelni egy órát. A szalonnát kis kockákra vágtam és serpenyőben pirosra sütöttem. Mikor már kezdett színt kapni, hozzáadtam a felkockázott lilahagymát és együtt sütöttem őket ropogósra, Tekertem rá frissen őrölt borsot bőségesen és félretettem kihűlni.
A megkelt tésztát kinyújtottam ujjnyi vastagra és a hagymás szalonna kétharmadát egyenletesen eloszlattam a tetején, reszeltem rá sajtot, majd jobbról és balról is behajtottam a tésztát. A maradék tölteléket ketté osztottam. Egyik felét a két félbehajtott lap közé kentem,ismét kísérő volt a sajt,  aztán  ismét összehajtottam, majd az így kapott téglalap alsó egyharmadára tettem a hagymás szalonnából, reszelt sajtból és ráhajtottam a felső harmadát. Letakarva 20 percet kelesztettem, majd kinyújtottam úgy 2,5-3 cm vastagra. A tetejét késsel berácsoztam és pogácsaszaggatóval kiszúrtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem, a tetejét megkentem a maradék tojásfehérjével. A sütőt előmelegítettem 200 fokra alul-felül sütésen és 20 perc alatt megsütöttem a kis aranyosakat.  Még forrón elkezdtem enni őket és abba sem hagytam, míg el nem fogyott a magamnak összekészített adag.



Nincsenek megjegyzések: