Összes oldalmegjelenítés

2016. január 16., szombat

Sütőporos kalács

Gyorsan elkészíthető reggeli. Időszűkében voltam és kicsit korábbi keléssel még ez is belefért a reggeli programomba. Nem mellékesen egy fél kg túrót is el kellett használnom valamibe, így több fogás is készült vele.


Hozzávalók: 

  • 30 dkg tönköly fehérliszt
  • 25 dkg túró
  • 2 tojás sárgája
  • 3 dkg gyümölcscukor
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 1 tk vanília kivonat
  • 0,5 dl tej
  • 0,5 dl szőlőmagolaj
  • 1 csomag sütőpor
  • aszalt gyümölcsök vegyesen (szilva, sárgabarack, gyömbér, áfonya - bármi, ami otthon található)


Elkészítése:

A túrót a tojások sárgájával és a cukorral robotgépben kikevertem. Hozzáadtam a tejet, az olajat és a vaníliát is, majd a citrom reszelt héját és a sütőporral elkevert lisztet tettem bele. Az aszalt gyümölcsöket kis kockákra vágtam és végül azt is belegyúrtam a tésztába. A tésztát hat egyenlő részre osztottam, mert hat kalács készült, majd ezeket az adagokat három felé vágtam, Bő arasznyi hosszú, hüvelykujjnyi vastag rudakat sodortam belőlük és hármasával összefontam őket. Sütőpapírral bélelt tepsibe fektettem, lekentem a megmaradt tojásfehérjével és 170 fokon, alul-felül sütésen 15 perc alatt megsütöttem. 

Nincsenek megjegyzések: