Összes oldalmegjelenítés

2016. január 10., vasárnap

Vajhal salsaval

Vettem egy kiló vajhalat és felületesen utánanéztem az elkészítésének, a véleményeknek róla. Mondom, felületesen. Az első tévedésem a mennyisége volt. Sokan írják a világhálón, hogy ebből a halból  egy steaknek maximum csak 15 dkg-osnak szabad lennie, mert ha nagyobb, akkor különféle emésztési gondokat okozhat. A mi szeleteink jó 20 dkg körüliek voltak. A többit az olvasó fantáziájára bízom. Egyébként finom volt és próbáltam megadni a módját annak, hogy kiélvezzük ezt a felmagasztalt halat.


Hozzávalók:
A hal:

  • 60 dkg (3 db) vajhal steak
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 ek vaj

Köret 1.:
  • 2 db közepes édesburgonya
  • 1 ek olívaolaj
  • bors

  • 2 ek vaj

Köret 2.:
  • 2 kisebb cukkini
  • 1 ek olívaolaj
  • bors
  • 1 tk menta
  • 1 kk majoranna

Salsa:
  • 1/2 mangó
  • 1/3 kígyó uborka
  • 1/3 jégcsapretek
  • 1 közepes kápia paprika

Dresszing:
  • 1 lime leve
  • 1 ek édes chilszósz
  • 1 ek szójaszósz
  • 1 tk pálmacukor
  • 1 ek szőlőmagolaj

  • friss korianderzöld

Elkészítése:

Az édesburgonyák héját megkentem olajjal, sóztam, borsoztam és fóliába tekerve a 180 fokos sütőben kb. fél óra alatt megsütöttem. Lehúztam a héjukat és az egyiket késes aprítóban a vajjal és némi sóval, borssal krémesre pürésítettem. ez lett a tányér alapja. A másikat elvágtam, szintén sóztam, borsoztam és forró serpenyőben egy kanál olajon megpirítottam a külsejét, de akár  a grill alá is lehet rakni.
Közben a cukkiniket megmostam, szárazra töröltem, végeiket levágtam és héjastól uborkagyalun hosszában vékony szeletekre szeltem. Ugyanabban a serpenyőben erős tűzön megpirítottam. Közben sóztam, borsoztam, megszórtam zöldfűszerekkel és addig sütöttem, míg már hajlott, de el nem tört, nem szakadt.
Kitöröltem a serpenyőmet és egy kanál olívaolajon megolvasztottam egy kanál vajat. A halat sóztam, borsoztam és közepes lángon mindkét oldalát kb. 3-3 percig sütöttem.
A salsat már néhány órával előtte elkészítettem, mert közben készültünk megnézni Quentin Tarantino új filmjét, a "The Hateful Eight" címmel. Ez aztán későbbre halasztódott egyéb elfoglaltságaim miatt.
Szóval a zöldségeket megmostam, szárazra töröltem. A mangót, jégcsapretket meghámoztam, felszeleteltem, majd felkockéztam. Az uborkát nem hámoztam meg, sem a paprikát, csak hasonló kis kockákra vágtam, salátástálba tettem. A dresszinget kikevertem, nyakon öntöttem vele a zöldségeket és lefedve a hűtőbe tettem a mű erejéig. Tálalásnál megszórtam az erkélyen a fagyot nem figyelembe vevő burjánzó friss korianderzölddel, amely roppant frissé varázsolta a keleti ízeket.

Nincsenek megjegyzések: