Összes oldalmegjelenítés

2016. február 5., péntek

Ázsiai kacsacomb párolt vörös káposztával és sült polentával

Olykor bekukkantok a mélyhűtőbe, hogy mit találok ott. Persze ehhez az is kell, hogy időnként teletömjem. Hullámokban vásárolok és használom kis a hűtő tartalmát. Most találtam két combot és egy mellet. Ez pont megfelelt nekünk. Mivel tudtam, hogy elég elfoglalt leszek a napokban, így előre dolgoztam. Egyszer s mint spóroltam is. Mivel új mániám a vákuum fóliában alacsony hőfokon készített ételek, így két napra is előkészültem. Egyik csomagba a kacsát tettem a fűszerekkel, a másikba pedig vaddisznó húst. Mindkettőnek ugyanannyi időt adtam. Így mikor enni szeretnénk, csak 10 perc alatt be kell fejeznem a fogásokat.
Mielőtt megfűszereztem volna a húsokat, előtte 2 órán át 6%-os sóoldatba áztattam őket. Így a só teljesen átjárja a hús minden porcikáját. Sózni már csak minimálisan kell.


A kacsa páca:

  • 1/2 kk só
  • 1/2 kk bors
  • 1 kk őrölt koriander
  • 1 kk kínai ötfűszer keverék
  • 2 ek szójaszósz
  • 1 ek chilszósz

 Ezt a pácot öntöttem a húsra,  le vákuumfóliáztam és 60 fokon 4,5-5 órán át hőkezeltem. A praktikuma az volt, hogy közben elmehettem ügyet intézni, bejártam a fél várost, míg készült az étel.
Evés előtt kivettem a fóliából a húst és egy kanál kacsazsíron serpenyőben átpirítottam.

Ehhez a húshoz midenképpen ázsiai ízesítésű párolt káposztát gondoltam tálalni.
Így készült az én káposztám:

Hozzávalók:

  • 1 ek szőlőmagolaj
  • 1/2 kg lilakáposzta felszeletelve
  • 1 közepes fej lilahagyma
  • mogyorónyi friss gyömbér reszelve
  • 1 kk kínai ötfűszer keverék
  • 1 kk fahéj
  • 1 kk kardamom
  • 1 tk koriander
  • 1 kk római kömény
  • bors
  • 2 ek édes chiliszósz
  • 2 ek worchestershire szósz
  • 3 ek balzsamecet
  • 2 ek méz
  • 1 narancs
  • 1 alma


Elkészítése:

Olajon megpirítottam a felaprított lilahagymát, majd ráraktam a felcsíkozott lilakáposztát. Ráreszelte a gyömbért, megszórtam a fűszerekkel, meglocsoltam a szószokkal és lefedve kis tűzön 20 percig pároltam. Nem kellett többet, mert azt szerettem volna, ha van valami tartása (mint nekem :-)). Közben a narancs héját lereszeltem, azt is a párolódó káposztához adtam. A gyümölcsöt kifiléztem és falatnyi darabokra vágtam. Ugyanígy jártam el az almával és a gyümölcsöket is a káposztához kevertem, együtt pároltam őket 3-4 percig, majd úgy ítéltem meg, elkészült.

A polenta úgy készült, mint mindig, tej-víz keverékében megfőztem az instant polentát (1 rész polenta, 3 rész víz arányban). Rozmaring, vaj és parmezán társítása után egy tepsibe öntöttem, ami, amikor kihűlt, felkockáztam és serpenyőben egy teáskanálnyi kacsazsíron átsütöttem. Hogy még izgalmasabb legyen, s mert volt otthon, megszórtam gránátalma magokkal, mert nagyon jól illett az ételhez.


Nincsenek megjegyzések: