Összes oldalmegjelenítés

2016. február 6., szombat

Vaddisznópörkölt burgonyalepénnyel.

Együtt készítettem a kacsával. Így takarékoskodtam idővel és energiával. Természetesen külön- külön vákuumoztam le őket és máshogyan fűszereztem, de evvel a módszerrel előkészítettem két napi ebédünket úgy, hogy a végső befejezésre maximum negyed órát fordítottam. A húst, -csak úgy, mint a kacsát,- szintén két órára 6%-os sóoldatba tettem a vákuumozás előtt.


Hozzávalók: 

  • 60 dkg vaddisznóhús

A pácoláshoz.

  • 3 babérlevél
  • 1 tk só
  • 1 kk frissen őrölt bors
  • 1 kk rózsabors
  • 1 tk koriandermag
  • 4-5 szegfűbors
  • 3-4 szegfűszeg
  • 3 ek marsala
  • 1 ek csipkelekvár

A befejezéshez:

  • 1 ek napraforgó olaj
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 1 nagy fej paradicsom
  • 1 közepes kápia paprika
  • 1 tk fűszerpaprika
  • 1 tk füstölt fűszerpaprika

A burgonyalepényhez:

  • 30 dkg burgonya
  • 1 kk só
  • 1 kk bors
  • 1 csipet frissen őrölt szerecsendió
  • némi aprított petrezselyem
  • 3 ek tönkölybúzaliszt
  • 1 kisebb tojás

A sütéshez:

  • 2 dl napraforgóolaj

Elkészítése:

A húst kivettem a sóoldatból, lecsepegtettem, fóliába tettem, hozzáadtam a fűszereket, bort, csipkelekvárt, levákuumfóliáztam és 60 fokos vízfürdőben 4,5-5 órát hőkezeltem. 
A befejezéshez egy kanál olajon megpirítottam a felaprított hagymát. Mikor már karamellizálódott, hozzáadtam a pirospaprikákat, a meghámozott, magjaitól megszabadított, felaprított paradicsomot, a felkockázott kápia paprikát és ekkor beleöntöttem a fóliazacskó tartalmát, a húst és a szaftot. Kb. 10 percig együtt forraltam vele, hogy kissé besűrűsödjön. Kiszedtem a húst, a mártást botmixerrel pürésítettem. 
A burgonyalepényhez a krumplit meghámoztam, finom lyukú reszelőn lereszeltem és kinyomkodtam az összes keményítős levét. Sóztam, borsoztam,szerecsendiót reszeltem rá, ráaprítottam a petrezselymet, hozzákevertem a tojást és a lisztet. felforrósított olajban púpozott evőkanálnyi adagokat kisütöttem, konyhai törlőn leitattam.

Nincsenek megjegyzések: