Összes oldalmegjelenítés

2016. február 19., péntek

Borsos szűz lencsesalátával töltött raviolival

Megszállnak ezek a hangulatok. Nagyon szeretem a házilag készített tésztát és elég gyakran el is követem. Az egész fogás a tészta kedvéért született,


Hozzávalók:
Tésztához:
  • 8 dkg durumliszt
  • 3 dkg félfogós liszt
  • 2 db tojássárgája
  • 0.5 dl fehérbor
  • 1 csipet só

Lencsesalátához:
  • 6 dkg bébilencse
  • 5 dkg lilahagyma
  • 4 dkg sárgarépa
  • 4 dkg halványító zellerszár
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 teáskanál olívaolaj
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 1 db babérlevél
  • 1 kk mustár
  • 1 csipet só
  • 1 csipet bors
  • 1 csipet cukor
  • 2 dl zöldség alaplé

A szűzhöz:
Előkészítés:
  • 1 l hideg víz
  • 6 dkg só


  • 60 dkg sertésszűz
  • 1 ek olívaolaj
  • kevés só
  • jó sok bors frissen őrölve
  • 10 dkg koktélparadicsom
  •  


Elkészítése: 

A tészta hozzávalóit összegyúrtam, míg szép egyenletes, bársonyos tapintatú tésztát kaptam, amit fóliába csomagolva a hűtőbe tettem pihenni fél órára.
A pihentetett tésztát lisztezett munkafelületen kinyújtottam, 8,5 cm-es köröket vágtam ki belőle derelyevágóval, széleit megkentem tojással,majd egy evőkanálnyi lencsesalátát töltöttem a közepébe és a derelyevágóval összenyomtam.
Lobogó bő, sós vízben 3 perc alatt kifőztem, leszűrtem. Egy teáskanálnyi felhevített olívaolajon átforgattam egy serpenyőben tálalás előtt.
A lencsét 20-30 percre beáztattam hideg vízbe. Addig a zöldségeket megpucoltam, felaprítottam kis kockákra, akkorákra, mint a beáztatott lencse.
Egy teáskanálnyi olajon megpároltam a felaprított lilahagymát, majd hozzáadtam a felkockázott zöldségeket, sóztam, borsoztam, hozzáadtam a babérlevelet,  felaprított fokhagymát, a citromról levágott vékony, sárga héját és felöntöttem az alaplével, kis tűzön lefedve kb. 20-25 perc alatt megpároltam. Mikor a zöldségek megpuhultak, a levet teljesen felitták, hozzákevertem  egy kis mustárt, egy csipet cukrot. A babérlevelet és a citromhéjat kivettem belőle. A lencsét teljesen lehűtöttem, hidegen töltöttem a tésztába.
A szüzet sütés előtt 2-3 órára 6%-os sóoldatba tettem (1 l hideg víz, 6 dkg só).
Mikor eltelt ez az idő, a  szüzet kivettem a sós léből, szárazra töröltem, minimális sót és jó sok borsot szórtam rá, majd egy felhevített serpenyőben egy kanál olajon kérget sütöttem rá. 180 fokra előmelegített sütőben egy tepsibe helyezve a húst kb 10 -12 perc alatt készre sütöttem (befolyásolja a hús vastagsága), majd kivéve letakartam fóliával és 10 percet pihentettem, csak utána szeleteltem fel.

Nincsenek megjegyzések: