Összes oldalmegjelenítés

2016. február 22., hétfő

Csicseriborsó főzelék cukkinilepény feltéttel (90 napos diéta/keményítő nap)

Ez volt a 90 napos diétám keményítő napja. Mivel olyan sok pozitív dolgot hallottam erről a diétáról, így belevágok én is. Természetesen nem evvel kezdtem, de ha olyasmit készítek, amit eddig még nem tettem fel a blogra vagy a NoSaltyra, akkor azt megjelentetem, mivel könnyítés annak, aki kifejezetten erre a célra keres recepteket. Ez itt az ebédem, s egy ennél szerényebb adag volt a vacsorám. 


Hozzávalók:
A csicseriborsós cukkinilepényhez:

  • 10 dkg konzerv főtt csicseriborsó (a legfinomabb, amit venni szoktam a Lidlből a portugál Sol Mar)
  • 5 dkg zsenge cukkini
  • 1 ek friss aprított mentalevél
  • 1 csipet só
  • pár tekerés bors
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 1 tk olívaolaj a sütéshez


Elkészítése: 
A lecsepegtetett csicseriborsót késes aprítóban összemixeltem a fűszerekkel. Hozzákevertem a nagy lyukú reszelőn lereszelt cukkinit és a felaprított mentaleveleket az erkélyemről. Ráreszeltem fél Meyer citrom héját is, hogy pikánsabb legyen. A masszát négy részre osztottam kissé kilapított lepényeket gyúrtam belőlük. Egy tapadásmentes serpenyőben teáskanálnyi olívaolajon 3-3 perc alatt közepes tűzön megsütöttem mindkét oldalát. 


Csicseriborsó főzelékhez:

  • 1 tk olívaolaj
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • 1 tk őrölt koriander
  • 1 tk őrölt római kömény
  • 1 tk garam masala
  • 70 dkg konzerv főtt csicseriborsó a levével együtt
  • 40 dkg hámozott paradicsomkonzerv
  • 1 ek étkezési keményítő


Elkészítése:
A hagymát megpucoltam, kis kockákra aprítottam és egy kis kanál olajon megpároltam. Sülés közben hozzáadtam az őrölt fűszereket és addig pirítottam, míg erősen illatozni kezdtek. Ekkor felöntöttem a csicseriborsó konzervvel és hozzáöntöttem egyből a paradicsomkonzervet is. Felforraltam, 5-6 percig együtt főztem őket, majd egy kanál hideg vízben feloldott keményítővel besűrítettem.
Ennyi volt az egész napi étkem elkészítése.

Nincsenek megjegyzések: