Összes oldalmegjelenítés

2016. február 22., hétfő

Péksütemények (90 napos diéta/szénhidrát nap)

Ilyesminek képzeltem el a szénhidrátnapot. Ehelyett egy kis pizzát ettem. Pedig a nyálam csorgott ezért a sok finomságért.


Hozzávalók:
Alaptészta: 
10 dkg teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
10 dkg zabpehelyliszt
10 dkg Mastermix
25 dkg BL80 kenyérliszt
2,7 dl görög joghurt
2 dl langyos víz
7 g instant élesztő
1,5 tk só

Mindezt dagasztógép táljába mértem és hagytam, had végezze a gép a dolgát. A kész fényes, ruganyos tésztát letakartam egy konyharuhával és fél órát kelesztettem, majd kicsit átgyúrtam és három felé osztottam.

Olívás perec:
Az első adag tésztát olajozott munkafelületen kézzel négyszögűre lapítottam, húzogattam. Megkentem egy kanálnyi olívaolajjal, megszórtam egy teáskanálnyi oregánóval, tekertem rá egy kevés borsot, majd a tésztát feltekertem úgy, mint a beiglit. Utána hosszába is feltekertem, akkor kaptam egy nagy csigát.

  

Mikor ez újra megkelt, elosztottam öt egyenlő részre, vékonyra sodortam és perecet hajtogattam belőle.

 


Aszalt paradicsomos-bazsalikomos zsemle:

A második adagot szintén téglalap alakúra szétnyomkodtam. Megkentem az aszalt paradicsom finom, illatos, ízletes  olajával, majd ollóval rávagdaltam néhány paradicsomot, egy marék frissen szedett bazsalikomlevelet és hasonlóan jártam el, mint az előzőekben: beigli, majd csiga.

 

Ezt aztán szintén öt részre osztottam, és a tésztadarabokat úgy formáltam zsemlévé, hogy ahogy a kezembe fogtam, a ballal tartottam, a jobbal mindig egy darabon maga alá hajtottam, így jól megnyújtva a tésztát és benne a sikérszálakat. Mikor lett egy szép kis labdám, akkor a lapra téve tenyérrel még kicsit gömbölyítettem rajta, majd a sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. 

Rozmaringos-borsos zsemle:
Itt a tésztát szintén olajjal kentem meg és friss rozmaring leveleket vágtam rá és frissen őrölt borsot. 
A formálása ugyanúgy történt, mit az előzőé.
Aztán mindet betereltem a tepsibe, letakarva 10-15 percet kelesztettem. Addig a sütőt felmelegítettem 190 fokra hőlégkeverésen. Sütés előtt megspricceltem őket langyos vízzel és usgyi a melegbe negyed órára. Azért nem lettek olyan hizlalósak, kb. 200 kcal egy süti.


 

Nincsenek megjegyzések: