Összes oldalmegjelenítés

2016. február 4., csütörtök

Csörögefánk

Egy gyors, finom édesség farsang időszakára. Pillanatok alatt elkészíthető. A cukrot édesítővel cseréltem fel, hogy mégis megnyugtassam a lelkiismeretemet.


Hozzávalók:

  • 25 dkg tönköly fehér liszt
  • 5 dkg puha vaj
  • 2 dkg eritrit + 3 dkg a szóráshoz (megőröltem "porcukornak")
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 1,5 dl tejföl
  • 3 tojássárgája
  • 1 csipet só
  • 1 csipet szódabikarbóna



  • 2 dl napraforgóolaj a sütéshez


Elkészítése:

A lisztet a puha vajjal összemorzsoltam, majd hozzákevertem minden mást is és fóliába csomagolva a hűtőbe tettem fél órára pihenni. 
A pihentetett tésztát aztán lisztezett munkafelületen vékonyra nyújtottam, téglalapokra vágtam fel, melyek közepére egy kb 5-6 cm-es hosszanti vágást ejtettem, amin áthúztam a tészta egyik végét, így a közepén megcsavarodott. 21 db lett belőle.

 









Végül közepesen forró olajban mindkét oldalát megsütöttem, konyhai törlőn leitattam és még forrón megszórtam a "hamis cukorral". Finom házi baracklekvárral ettük.

Nincsenek megjegyzések: