Összes oldalmegjelenítés

2016. március 11., péntek

CH napra zöldséggel töltött canelloni

Ezt az ötletet egy TV műsorban láttam, de azonnal magamévá tettem és elkészítettem a szénhidrát napi változatot belőle.



Hozzávalók: 4 fő részére
  • 1 közepes padlizsán
  • 1 közepes cukkini
  • 1 tk olívaolaj
  • bors
  • kakukkfű
  • 5 dkg mascarpone
  • 5 dkg reszelt sajt
  • 15 dkg spagetti vagy makaróni

Mártás:
  • 2 ek vaj
  • 2 ek liszt
  • 1 csipet só
  • 1 csipet bors
  • 1 csipet szerecsendió
  • 3-4 dl tej
  • 1 ek mustár
  • 1 ek citromlé
  • 1 kk cukor

Elkészítése:

A padlizsánt és a cukkinit megmostam, szárazra töröltem. Végeiket levágtam, egyébként héjastól felszeleteltem, csíkokra, majd kockákra vágtam. Egy kanál felforrósított olajon némi fűszerrel erős tűzön kb. 5 perc alatt megpároltam. Ha nagyon kíván egy kis folyadékot, egy kevés fehérbor jót tesz neki, de egy zöldségalaplé sem rossz. A végére azonban minden levet el kell párologtatni.
A spagetti lobogó sós vízben al dentere főztem, leszűrtem.
A tésztaszálakat egy kiterített Folpack lapon egymás mellé fektettem (türelemjáték az igaz, de tök jópofa dolog lesz belőle), majd megkentem nagyon vékonyan mascarponeval, megszórtam reszelt sajttal, majd egy csíkban végig töltöttem a párolt zöldséggel és feltekertem.






A Folpack végeit bekötöttem és kb. 8-10 percre lobogó vízbe dobtam  a csomagokat. Majd miután megfőtt, kicsomagoltam, felvágtam és a szósszal tálaltam.
A szósz egy ízesített besamel volt. A vajat megforrósítottam, beleszórtam a lisztet, kicsit pirítottam. Közben sót, borsot, szerecsendiót adtam hozzá, felengedtem tejjel és habverővel addig kevergettem, míg csomómentes lett és besűrűsödött. Vetettem bele mustárt, citromot, cukrot és a canellóni alá tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: