Összes oldalmegjelenítés

2016. június 18., szombat

Finom és egészséges műzli szelet

Időnként elkészítek egy-egy adagot ebből a finomságból. Nagyon szeretem. Bármikor jó az éhenhalás ellen, kis helyen elfér, mégis sok energiát ad. Nem standard az összetevők sokasága, hanem mindig az, amit otthon találok. Így soha nem lesz unalmas sem.



Hozzávalók: itt

  • 10-15 dkg aszalt sárgabarack
  • 10-15 dkg aszalt vörösáfonya
  • 10 dkg aszalt datolya
  • 10 dkg aszalt füge
  • 5 dkg gojibogyó
  • 10 dkg aszalt szilva
  • 5 dkg napraforgómag
  • 10 dkg dió
  • 10 dkg török mogyoró
  • 2-3 ek egész mák
  • 2 ek chia mag
  • 2 ek szezámmag
  • 2 ek lenmag
  • 1 ek dióolaj
  • 1 citrom leve és reszelt héja
  • 1 kk fahéj őrölve
  • 1 tk rózsabors őrölve
  • 1 kk kardamom őrölve


"Burkolat":

  • 2 marék cornflakes


Elkészítése:
Mindent egy nagy késes aprítóba dobálok és addig darálom, míg egységes masszává összeáll. Aztán egy kb 20x25 cm-es tepsit kibélelek folpackkal, amin elszórok egy marék cornflakest. Ezen szétterítem a masszát, kézzel egyenletesre elsimítom és a tetejére is szórok egy marék cornflakest, majd letakarom folpackkal és egy másik, ugyanakkora tepsivel, Ennek segítségével kicsit tömörítem a cuccot és egy éjszakára a hűtőbe teszem. Reggel aztán felszeletelem. Nekem 24 db kb 50 g-os szeletke lett belőle. Aztán csak azon izgulok, hogy ne két nap alatt faljam fel az egészet, mert annyira szeretem. Nincsenek illúzióim, hogy nem hizlal, de viszont nagyon egészséges.

Nincsenek megjegyzések: