Összes oldalmegjelenítés

2018. augusztus 14., kedd

Croquembouche

Kicsit csámpás, nem is túl nagy, de az enyém és finom!!!


A barátaimat vártam egy kis laza összejövetelre. Törtem a fejem, mit is készíthetnék, ami nem hétköznapi, evvel is kifejezve a fontosságukat. Nos, ez jutott eszembe és nagyon bevált. Gazdagabb lettem néhány becsületes hólyaggal, de viszonylag hamar kész lettem, egyben maradt, sőt később is fogyasztható állapotban. Ez több, mint amit vártam. 

Hozzávalók:
Forrás: https://tortaiskola.hu/2017/03/06/choux-a-francia-egetett-teszta/

Az égetett tésztához

  • 110 g liszt
  • 88 g vaj
  • 100 g víz
  • 100 g tej
  • 4 g cukor
  • 8 g só
  • 4 kp tojás (a tojások súly egyenlő a víz/tej, valamint vaj/liszt+szárazanyagok mennyiségével) 

Így én 4 tojássárgáját és 3 fehérjét tettem bele. 

Az elkészítés egyszerű, gyors, de hála a szerző részletes leírásának, most már tudom a helyes elkészítést. A vajat,tejet, vizet, cukrot és sót egy edénybe tettem és felforrósítottam, majd hozzákevertem a lisztet. Addig kevertem folyamatosan, míg elvált az edény falától, és még egy kicsit tovább. Majd egy nagy tálba tettem és robotgéppel elkezdtem keverni, hogy hűtsem. Mikor már csak kézmeleg volt, egyenként hozzáadtam a tojásokat és addig kevertem, míg egyenletesen eloszlott. Mikor kész volt, félretettem letakarva pihenni egy órára (ezt is itt olvastam először). Mikor az idő eltelt, a sütőt felmelegítettem 180 fokra légkeverésen . A tésztát habzsákba tettem. Sütőpapíros tepsibe kis, 100 Ft-nyi halmokat nyomtam a tésztából, a tetejükön a kis csúcsokat vizes ujjbeggyel lelapítottam, hogy ne égjen meg és betoltam a sütőbe. 10 percig sütöttem így, majd én lejjebb vettem 170 fokra és résnyire nyitott sütőajtónál még 8 percet szárítottam a tésztát. Aztán kivettem és azonnal rácsra tettem, hogy tovább száradjon. 

A krém:

  • 480 ml tej
  • 1 vanília rúd kikapart belseje
  • 5 tojássárgája
  • 45 g gyümölcscukor
  • 48 g kukorica keményítő
  • 40 g vaj
A tejet felmelegítettem a vaníliarúd kikapart magjaival, közben a tojások sárgáját kikevertem a cukorral és a keményítővel csomómentesre. A meleg tejből egy keveset hozzákevertem a tojásos keverékhez és habverővel addig kevertem, míg homogén állagú lett, majd mindet hozzáadtam az összes tejhez és addig kevertem, míg besűrűsödött (ez kb. 10 perc volt, mert nem akartam hirtelen megfőzni a tojásokat. A krémet kitettem egy edénybe és folpackkal letakartam közvetlenül a felületén, hogy ne bőrösödjön. Teljesen lehűtöttem. Aztán átkevertem , nyomózsákba töltöttem. A fánkocskák alján kis nyílást szúrtam és ott megtöltöttem jó gazdagon krémmel. Nagyon fontos, hogy tele legyen a tészta a finom krémmel. 
Közben cukrot karamellizáltam és ebbe mártogatva a már megtöltött fánkocskákat megpróbáltam kúp alakban felhalmozni. :-) Több, kevesebb sikerrel, de elkészült. Végül kívülről kevés karamellt csorgattam rá. Próbáltam szálakat is húzni, de abból már igencsak kevéske lett, talán valamennyivel több, mint hólyag a kezemen. De talán a törekvésem rájuk látható a képen. 
Sokkal gyorsabba tüntettük el az alkotást, mint ahogyan az elkészült. De hát ez volt a lényege. 



Nincsenek megjegyzések: